حسین اصغرزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تیم های نظارتی سازمان صنعت مازندران به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند تا ضمن شناسایی انبارهای احتکار، گزارش های مردمی در خصوص این نوع انبارها را بررسی می کنند.
وی ادامه داد: بسته به نوع و میزان کالاهای احتکار شده از سوی اداره کل تعزیرات حکومتی با محتکران برخورد می شود.
به گفته مدیر نظارت و بازرسی سازمان صنعت مازندران حدود پنج انبار احتکار وسایل و کالا در هفته های اخیر در این استان شناسایی و با حکم تعزیرات حکومتی پلمپ شدند.
وی ارزش ریالی کالای احتکار شده در این انبارها را بیش از 160 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این کالاها شامل لوزام خانگی، سیمان و مصالح بوده است.
براساس اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در سه ماهه فصل بهار بیش از 370 میلیارد ریال پرونده تخلف صنوف تشکیل شد که بخش عمده ای از این پرونده ها مربوط به احتکار کالا بوده است.
اصغرزاده با اشاره به تشکیل ستاد ملی مبارزه با احتکار، گفت: این ستاد با عضویت استانداری، اطلاعات، تعزیرات حکومتی، گمرک، صنعت و اصناف در مازندران تشکیل شده است و شناسایی انبارهای احتکار اولویت کاری اعضای این مجموعه به شمار می رود.
وی از مردم خواست تا موارد مشکوک به احتکار را با شماره 124 مجموعه بازرسی سازمان صنعت مازندران گزارش بدهند تا تیم های نظارتی و بازرسی در اسرع وقت برای برخورد با این موارد وارد عمل شود.
به گفته مدیر نظارت سازمان صنعت مازندران با توجه به اینکه محتکران برای مخفی نگه داشتن اقدامات خود به سمت انبارهای خارج محدوده شهری و مناطق روستایی دور اقدام می کنند، مردم می توانند در معرفی این موارد تیم های بازرسی را یاری بکنند.
براساس سامانه اعلام موجودی انبار و سردخانه های مازندران، 800 واحد انبار و سردخانه در این استان وجود دارد که بنا به گفته مدیر نظارت سازمان صنعت مازندران تعداد انبارهایی که اطلاعات آنان در این سامانه وجود ندارد ، بیشتر از رقم ذکر شده است.
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.