مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: تنها 5 دهم درصد اعتبارات هزینه ای استان  به امور بانوان اختصاص دارد.

به گزارش ایلنا از ساری،سمیه طوسی در همایش معاونت های فرهنگی و روابط عمومی شهرداری های استان که امروز در استانداری مازندران برگزار شد به نقش اثر گذار زنان در ارتقای سلامت و اقتصاد جامعه اشاره و تحقق مطالبات زنان را از رویکردهای مهم امور بانوان و خانواده استانداری مازندران برشمرد.

وی با تاکید بر اینکه احراز سهم 30 درصدی زنان از پست مدیریتی تنها مطالبه زنان نیست بلکه زنان  خواستار مطالبات به حق در حوزه های مختلف جامعه هستند افزود: زنان مازندران تنها 2 درصد از سهم 30 درصدی پست مدیریتی استان را به خود اختصاص دادند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: با توجه به ظرفیت های زنان در استان برآنیم تا کرسی فرمانداری به زنان واگذار شود.

وی بیان کرد: دو قشر از زنان جامعه ما  زنان سرپرست خانوار که به غیر از خدا کسی را ندارند و زنانی که تحصیل کرده اند اما جایگاهی در جامعه برای آنان متصور نشده  مطالبه گرانی هستند که نیاز به حمایت دارند .

طوسی با بیان اینکه ردیف اعتباری مشخصی برای امور بانوان و خانواده استانداری تعریف نشده است و تنها 5 دهم درصد اعتبارات هزینه ای استان  به امور بانوان اختصاص دارد، گفت: برای تحقق مطالبات و مشکلات فراروی بانوان نیاز به همکاری بین دستی است.

وی با اعلام اینکه چهار طرح با اولویت ارتقای مهارت شغلی در حوزه کشاورزی، محیط زیست ،آموزش مهارت زندگی ،مدیریت سبز با هدف حدف پلاستیک در دستور کار امور بانوان خانواده استانداری مازندران قرار دارد، افزود: توجه به سمن هایی که در حوزه توانمند سازی زنان سرپرست خانوار استان فعالیت می کنند از رویکردهای امور بانوان است.

طوسی ایجاد بازارچه های شغلی و فصلی و همچنین برپایی بازارچه های خود اشتغالی را از جمله اقداماتی دانست که می تواند در ارتقای معیشت و اقتصاد خانوار زنان سرپرست خانوار موثر باشد .

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در بخش دیگر از سخنانش فقدان مهارت زندگی را نخستین علل طلاق عنوان کرد و گفت: برگزاری مراکز مشاوره در جهت ارتقای مهارت زندگی امری لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: احداث پارک بانوان برای حضور خانواده ها به عنوان مهمترین قشر جامعه و برگزاری جشنواره ها در جهت نشاط اجتماعی و ایجاد فضای ورزشی برای بانوان را از ضروریات حوزه زنان عنوان کرد که بایستی در دستورکار نهادهای مرتبط قرار گیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.