رئیس سازمان صنعت و معدن مازندران گفت : نساجی مازندران یکی از مصادیق اشتباه دوره اول خصوصی سازی در سال های 87 و 88 بوده است.

به گزارش ایلنا از ساری،محمد محمدپور عمران امروز در نشست با خبرنگاران  به نوسات قیمت کالا در بازار اشاره و بیان کرد: درباه این موضوع دو دیدگاه متصور می شود اینکه عده ای بر این باورند که مشکلات ناشی از تحریم ها ریشه در داخل کشور دارد که بیشتر  برگرفته از بازی های جناحی است و گروهی دیگر این مشکل را تحریم می دانند؛ باید قبول کنیم فشار سنگینی بر اقتصاد ما وارد شده است.

وی افزود: اکنون این پرسش مطرح می شود آیا این مسئله قابل حل است یا خیر ؟باید گفت که ما توانستیم در شرایط سخت تر نیز کشتی انقلاب و اقتصاد را به سر منزل مقصود برسانیم در این بازه زمانی نیز با کمک یکدیگر می توانیم.

محمدپور با اشاره به اینکه اقتصاد ایران کاملا در هم تنیده با اقتصاد جهانی است و اینکه ارزش پول کشور ما سقوط کرده و فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم بر مردم افزون شده است گفت: در شرایط فعلی وظیفه ما کم کردن این فشارها با تامین و نظارت و برخورد است.

وی به مشکلات پیش روی نساجی قائمشهر اشاره کرد و گفت:  نساجی مازندران یکی از مصادیق  اشتباه دوره اول خصوصی سازی در سال های 87 و 88 بوده است.

محمدپور گفت: تا مادامی که این کارخانه تحت نظارت سازمان صنایع فعالیت می کرد به هیچ وجه مشکل قطعه و معوقه نداشت،پس از آن تعدادی از کارخانه ها به دلیل طلب بانک مسکن به این بانک وگذار شد از جمله نساجی قائمشهر، با مشکل و بی تدبیری مواجه شد.

وی با اشاره به فعالیت نساجی مازندران افزود: این نساجی به دلیل مدیریت یکپارچه و منسجم توانسته موفقیت های خوبی را کسب کند اگر چه واگذاری آن نیز مشکلاتی را به همراه داشت ؛ چون توانستیم از بخش خصوصی واقعی بهره مند شویم این نساجی در کانال حمایتی صنعت،معدن و تجارت قرار گرفت.

محمدپور  اعلام کرد : حدود 37 میلیارد تومان ماشین آلات سال گذشته در نساجی مازندران نصب شد و بیش از 58 میلیارد تومان تومان دیگر از تجهیزات در دست نصب است.

وی افزود: رفع توقیف ماشین آلات در دولت تدبیر و امید و مدیریت جدید اتفاق افتاد.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت مازندران افزایش 15 درصدی صادرات را از اهداف این سازمان عنوان و تصریح کرد: در چهارماه نخست امسال 14 درصد این هدف محقق شد ،اگر بتوانیم به همین ترتیب در سال های دیگر صادرات را افزایش دهیم بدون تردید به سه میلیارد دلاری که استاندار مازندران برای صادرات ترسیم کردند ،دست پیدا خواهیم کرد.

محمدپور با اشاره به برگزاری 630  انتخابات اتحادیه ها و اصناف طی چهار سال در استان گفت: به طور متوسط سالانه 150 انتخابات مربوط به اصناف در استان برگزار می شود.

وی در ادامه فرش و موکت بابل، پوشاک آویشن، اکلیل تاپ و ساوین را از جمله صنایع مهم مازندران عنوان کرد که در سطح کشور افتخار آفرین هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.