رضا اردکانیان عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از سد هراز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در آمل افزود : با توجه به گزارشی که از وضعیت سد هراز ارائه شده، خبرها و وضعیت خوبی در پیش است و با حمایتی که دولت خواهد کرد و پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه منابع مالی مناسب تری برای تسریع در روند ساخت این سد اختصاص داده خواهد شد.
وی از سد هراز به عنوان یکی از طرح های مهم زیرساختی مازندران یاد کرد و گفت که وزارت نیرو نیز همه تلاششش را برای برطرف شدن مشکلات اعتباری سد مخزنی هراز از منابع فاینانس انجام خواهد داد.
وزیر نیرو در پاسخ به پرسشی در خصوص توقف مقطعی سد هراز در ماههای اخیر ، افزود : توقفی در کار نیست و کمی اختصاص منابع مالی برای این طرح بوده و هم اکنون هم با حدود 35 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است و با جذب منابع مالی سال جاری، بزودی روند ساخت سد شتاب می گیرد و جبران کم کاری های گذشته نیز خواهد شد.
بر اساس اعلام شرکت آب منطقه ای مازندران، تاکنون بیش از 140 میلیارد تومان برای سد مخزنی هراز هزینه شده است.
با ساخت این سد بخشی از جاده کنونی هراز نیز تحت تاثیر قرار می گیرد که به همین منظور جاده جایگزین به طول حدود 11 کیلومتر در دستور کار قرار گرفت که هم اکنون هفت درصد پیشرفت دارد.
گزارش شرکت آب منطقه ای نشان می دهد که از ابتدای امسال تاکنون برای سد هراز 12 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد که روند ساخت آن را کند کرد ولی در نظر گرفتن 80 میلیارد تومان دیگر برای سال جاری از محل متفرقه ، کار را شتاب خواهد بخشید.
ساخت سدمخزنی هراز در 24 کیلومتری جنوب شهر آمل بر روی رودخانه هراز از سال 88 آغاز شد.
این سد از نوع خاکی با هسته رسی به ارتفاع 150 متر با ظرفیت 650 میلیون متر مکعب است که در زمان بهره برداری آب مورد نیاز حدود یکصد هزار هکتار از زمین های دشت هراز و آب آشامیدنی یک میلیون و 200 هزار نفر را در پنج شهرستان مرکزی مازندران تامین می کند.
ساخت 2 واحد نیروگاهی به ظرفیت 25 مگاوات نیز از دیگر کارکردهای این سد در زمان بهره برداری است .
وزیر نیرو بعد از ظهر امروز سفر دو روزه اش را به مازندران از غرب این استان آغاز کرد و در شهرستان آمل علاوه بر بازدید از سد هراز ، پست 63/230 کیلوولت و خط انتقال دو مداره تغذیه کننده این شهرستان را افتتاح کرد.
ساخت این پروژه و خط 63 کیلو ولت آمل 4 به آمل 5 در سال 95 شروع شد و پس از 18 ماه با هزینه ای بیش از 429 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
افتتاح واحد گازی نیروگاه کاسپین نوشهر و ارتقاء ظرفیت نیروگاه 63 کیلوولتی تنکابن از دیگر برنامه های وزیر نیرو در روز اول سفرش به مازندران بود .
افتتاح نیروگاه 29 مگاواتی شهرک صنعتی ساری ، نشست با استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران صنعت آب و برق مازندران ، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان ، بازدید البرز در سوادکوه ، سد گلورد در نکا و تصفیه خانه فاضلاب آب شرب شهر ساری هم از دیگر برنامه های سفر دو روزه رضا اردکانیان به مازندران اعلام شده است .
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.