به گزارش خبرنگار ایرنا، سیاوش رضوانی عصر روز چهارشنبه در نشست خبری تجلیل از خبرنگاران افزود: 6 واحد تولیدی و صنعتی در این منطقه در دست ساخت است که میزان سرمایه گذاری آن به حدود 6 هزار و 500 میلیارد ریال می رسد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین انعقاد قرارداد برای ساخت چهار طرح جدید نیز در دست اجراست که میزان سرمایه مورد نیازشان حدود یک هزارو 400میلیارد ریال برآورد شده است.
وی اظهار داشت: تاکنون در این منطقه اقتصادی حدود 12 هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی به بار نشست و یک هزار و 500 نفر در این واحدها اشتغال دارند.
انبار سیلو گندم، کارخانه فولاد، کارخانه کاغذسازی، نصب تجهیزات تخلیه و بارگیری، انبار ذخیره روغن خوراکی و ساخت اسکله از مهم ترین طرح های اجرا شده از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بندر است.
*** خاتمه اسکله ریلی در سال 98
مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در شرق مازندران گفت: اسکله 'رورو ریلی' این بندر اوایل سال 98 به بهره برداری می رسد.
رضوانی اظهار داشت: حدود 95 درصد از ریل گذاری در خطوط خشکی به اتمام رسیده و در حوزه سایت دریایی کارها نیز درحال انجام است.
این مسوول دلیل تاخیر در راه اندازی اسکله 'رورو ریلی' را ناشی از اتکاء دانش ساخت آن به اروپا دانست.
رضوانی مزیت اسکله رورو را اتصال به شبکه ریلی سراسری اعلام کرد و اظهار داشت: برای اجرای این طرح حدود 25 کیلومتر شبکه ریلی ایجاد شد تا این خطوط به شبکه سراسری کشور متصل شود.
مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی در شرق مازندران خاطر نشان کرد که با بهره برداری از اسکله رورو صادرات و واردات کالا از طریق شبکه ریلی فراهم می شود که می تواند آمار صادراتی را افزایش دهد.
به گفته رضوانی تاکنون 300 میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه شد و پیش بینی می شود برای تکمیل نیز حدود 300 میلیارد ریال اعتبار جدید نیاز باشد.
وی ظرفیت اسمی بندرامیرآباد را حدود 7.5 میلیون تن اعلام کرده است.
مدیر بندرامیرآباد با بیان اینکه اکنون حدود 25 درصد از فعالیت های این بندر به صورت هوشمند انجام می شود، افزود: تلاش می شود تا تمام فعالیت های بندر امیرآباد که از بنادر نسل نو محسوب می شود به سمت هوشمند سازی پیش برود.
بندر امیرآباد در شمال شهرستان بهشهر در استان مازندران واقع است.
ایجاد این منطقه که بیش از یک هزار هکتار وسعت دارد در سه فاز با ۳۴ پست اسکله طراحی شده ‌است.
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.