به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که با حضور دکتر محمد رضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور کشور و اسماعیل قادری فر رئیس مرکز توسعه فناوری­های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد ، دانشگاههای پیام نور واحد شهرهای یزد ، کرج ، کرمان ، اصفهان، ادربیل ، تبریز و ساری صاحب مرکز رشد و نوآوری شدند.
رئیس دانشکاه پیام نور کشور هدف از ایجاد مراکز رشد و نوآوری در این دانشگاه را ترغیب دانشجویان و استادان به انجام فعالیت های کارآفرینی مبتنی بر نوآوری و توانمندسازی آنان برای ایجاد شرکت های دانش بنیان و همچنین تقویت ارتباط دانشگاه با حوزه صنعت عنوان کرد.
زمانی با بیان اینکه با راه اندازی این هفت مرکز ، شمار دانشگاه پیام نور دارای مراکز رشد و نوآوری به 10 واحد رسیده که در مراکز استان ها فعال است ، گفت: باید با وفاق و همدلی جایگاه دانشگاه را ارتقا دهیم.
وی افزود : دانشگاه پیام نور با ظرفیت گسترده دانشجویی و اعضای هیات علمی مجرب و دیگر نیروهای انسانی کارآمد بستر توسعه جامعه را فراهم می کند.
زمانی گفت: دانشگاه پیام نور در سال های گذشته مقوله آموزشی را بیشتر مورد توجه قرار می داد ، اما با مطرح شدن نسل سوم فعالیت دانشگاهها، این دانشگاه هم تلاش کرده است تا دانشگاه را از نسل دوم به نسل سوم ارتقا بدهد.
وی توضیح داد: در نسل سوم دانشگاهها ، مباحث پژوهشی ، فناوری ، ارتباط با صنعت با هدف تبدیل علم به ثروت مورد توجه جدی وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است و همسو با این رویکرد دانشگاه پیام نور نیز فعالیت های دانش بنیان را ایجاد کرده است.
زمانی گفت : همه مراکز علمی و دانشگاهی باید فعالیت هایی را انجام بدهند تا جامعه از منافع علمی دانشگاهها بهره مند شوند.
رئیس دانشگاه پیام نور کشور افزود: دانشگاهها باید در حل معضلات منطقه کارآفرینی و گره گشایی کنند و علم را در منطقه خود بر اساس ظرفیت ها به مرحله عملیاتی کارآفرینی و روتق اقتصادی برسانند، در غیر این صورت هزینه ها را هدر داده ایم و در واقع خسارت به جیب مردم جامعه زده ایم.
زمانی اظهار داشت: نقش آفرینی دانشگاه پیام نور در سرمایه گذاری منطقه خود باید گسترده تر شود ، چرا که معتقدیم که دانشگاهها یکی از حلقه های سرمایه گذاری در هر منطقه است.
رییس دانشگاه پیام نور بر تداوم نقش آموزشی این دانشگاه نیز تاکید کرد و گفت: در حال حاضر این دانشگاه دارای 500 هزار داشنجو ، چهار هزار عضو هیات علمی و 10 هزار کارمند است.
وی جهت دهی علمی دانشگاهها به سمت بین المللی شدن را ضروری دانست و افزود: دیپلماسی علمی را در عرصه بین المللی با هدف مبادله استادان ، جذب دانشجو و انجام طرح های پژوهشی مشارکتی باید گسترش دهیم.
زمانی وضعیت علمی جمهوری اسلامی ایران در منطقه را مناسب و سرآمد دانست و گفت: دانشگاههای کشور می توانند در برخی از کشورهای منطقه فارسی زبان نظیر افغانستان دانشجو جذب کند.
وی تقویت زبان بین المللی را برای رسیدن به این هدف مهم دانست و افزود: دانشگاه پیام نور با چهار هزار عضو هیات علمی توانمندی دیپلماسی علمی کشور را مورد حمایت جدی قرار می دهد.
زمانی گفت : امروز بستر الکترونیکی دانشگاه پیام نور برای اینکه هر ایرانی در هر کجای از این کره زمین در کشورهای محتلف که زندگی می کند ، فراهم است و این دانشگاه در حال حاضر در 50 کشور دنیا نمایندگی دارد.
6990/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.