به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان در دومین کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان با اشاره به اینکه نقش بانوان در خانواده و اجتماع قدمتی به طول تاریخ بشر دارد، افزود: انقلاب اسلامی زمینه حضور گسترده زنان را به عرصه های اقتصادی و بازار کار با حفظ ارزش های جامعه فراهم کرده و دولت یازدهم نیز حضور بانوان را در این عرصه ها ارتقا داده است.
وی مشاغل خانگی را ظرفیت مناسب برای اشتغال بانوان عنوان کرد و گفت: مشاغل خانگی علاوه بر رشد و توسعه اقتصادی بانوان و خانواده آنان، زمینه رشد و توسعه اجتماعی و فرهنگی این قشر را به همراه دارد.
وی ادامه داد: کشاورزی، دامپروری ،صنایع دستی و تولیدات غذایی خانگی و فناوری اطلاعات در دایره مشاغل خانگی قرار دارند که خوشبختانه قانون ساماندهی مشاغل خانگی بستر مناسبی جهت حمایت قانونی از این نوع فعالیت ها را ایجاد کرده است.
معاون استاندار مازندران با بیان اینکه این استان دارای اقلیم خاص مورد توجه گردشگران است، تاکید کرد:بازارچه های محلی ظرفیت خوبی برای فروش محصولات و تولیدات برای مشاغل خانگی است و با یک ساماندهی مناسب می توان از این ظرفیت جهت ارتقا اقتصاد بانوان بهره برد.
حسین زادگان به تنوع تولیدات و محصولات خانگی در استان اشاره کرد و افزود: اما مشکل اصلی تولیدات خانگی فروش در بازار است که شرکت های واسطه می توانند با بازاریابی و برنامه ریزی این محصولات و تولیدات را بصورت تضمینی از مشاغل خرد خریداری کرده و در بازار عرضه کنند.
وی در این زمینه به دستگاه های اجرایی تاکید کرد تا زمینه توسعه مشاغل خانگی برای بانوان فراهم کنند.
معاون استاندار کازندران برگزاری جشنواره های مختلف در استان را اتفاق خوبی دانست و گفت: جشنواره های بومی که برای محصولات کشاورزی برگزار می شود رونق خوبی به اقتصاد بخش ها ایجاد کرده است اما باید برندسازی شود.
**ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی مشاغل خانگی
حسین زادگان بر تهیه بانک اطلاعاتی از آمار تولید کنندگان مشاغل خانگی و نوع محصولاتی که در روستاها و شهرها تولید می شود تاکید کرد و افزود: بانک اطلاعاتی می تواند در برنامه ریزی و تصمیم گیری متناسب با شرایط برای مشاغل خانگی موثر باشد.
وی با بیان اینکه باید برای توسعه مشاغل خانگی بانوان هم افزایی شود، تاکید کرد: پرهیز از اقدامات جزیره ای، توسعه و ایجاد مشاغل خانگی برای زنان باید در اولویت کاری همه دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد.
معاون استاندار مازندران پیگیری افزایش سقف تسهیلات اشتغالزایی بانوان را یکی از برنامه های درحال اقدام استانداری اعلام کرد و گفت: در آینده ای نزدیک نتیجه این موضوع به مردم و بخصوص بانوان اعلام می شود.
گفتنی است که چندی پیش هم محمد اسلامی استاندار مازندران از مشمولیت بیمه بانوان کارآفرین روستایی مازندران خبر داد و افزود: بیمه روستاییان و عشایر مشمول بانوان کارآفرین در روستاها خواهد شد که بخشی از آن به صورت اقساط دریافت خواهد شد .
استاندار مازندران همچنین با بیان اینکه بانک ملی تا سقف 50 میلیون تومان به بانوان کارآفرین تسهیلات اعطا می‌کند، گفت که سایر بانک‌ها نیز تا سقف 30 میلیون تومان به قالیبافان اعطا تسهیلات خواهند کرد و در ازای هر دار قالی خالی نیز تا سقف 10 میلیون تومان تسهیلات ارائه می شود.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.