به گزارش خبرنگار ایرنا ، سرهنگ مهدی باقری روز دوشنبه در نشست خبری افزود : در این طرح ماموران راهور از خودروهایی که به صورت دوبله یا در جای خلاف پارک شده باشند ، عکس گرفته و اعمال قانون می کنند.
وی توضیح داد : در این روش ماموران دیگر به صورت چهره به چهر با راننده متخلف رو به رو نخواهند شد ، بلکه با ثبت تصویری تخلف و جریمه خودروی متخلف ، مورد را برای مالک خودرو پیامک می کنند.
پارک دوبله یکی از مهم ترین علت های ترافیک در خیابان های شهرهای مازندران بویژه در 2 شهر ساری و بابل است . در بعضی از خیابان های این شهرها به علت بافت قدیمی و داشتن مرکزیت تجاری و اداری ، همواره تعداد زیادی مامور پلیس حضور دارند تا مانع پارک دوبله یا پارک در محل های ممنوع خودروها شوند.
خیابان های فرهنگ و قارن ساری در حالی هر روز در ساعات صبح و عصر مملو از خودرو و پرترافیک است که رانندگان نه تنها ممنوع بودن پارک دوبله را در صورت نبود مامور پلیس رعایت نمی کنند ، بلکه با پارک خودرو در هر دو سمت خیابان و گاهی روشن نگه داشتن خودروها ، عرصه را بر شهروندان تنگ می کنند.
این در حالی است که در این خیابان ها چندین پارکینگ خودرو تعبیه شده که بعضی از آنها حتی در ساعات اوج ترافیک با ظرفیت خالی ادامه فعالیت می دهند.
رئیس راهور مازندران آموزش را حلقه مفقوده در ساماندهی معضل ترافیک دانست و خواستار فعال تر شدن رسانه ها در این زمینه شد.
وی گفت : تحرک جامعه در اختیار رسانه هاست و در شرائط کنونی که وضعیت ارتباطات در فضای مجازی در حال گسترش است ، باید موضوع بی احترامی و بی توجهی به حقوق شهروندی ، تلفات جاده ای و رفتار های پر خطر بیشتر مورد توجه قرا بگیرد.
سرهنگ باقری گفت : کشورهای توسعه یافته در 2دهه اخیر با اتکا به روش های علمی و عملی و کمک رسانه ها موفق شدند آمار تصادفات را کاهش دهند و مهم ترین ابزار کارآمد در کاهش تصادفات ، بستر های فرهنگی بوده است.
وی اصلاح رفتارهای ترافیکی را یک فرایند تدریجی دانست و افزود : رسانه های گروهی نقش اساسی در این زمینه دارند و انتظار پلیس هم مشارکت اجتماعی است که این مشارکت را رسانه های گروهی باید در جامعه عملیاتی کنند.
** نگرانی از رانندگی پس از مصرف روانگردان
رییس پلیس راهور مازندران با بیان اینکه مشکل امروز استان مازندران تصادفات عابرین پیاده و راکبان موتور سیکلت هستند ، گفت : 57 درصد تصادفات فوتی درون شهری استان ناشی از عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان و مردم مربوط عابرین پیاده و 26درصد نیز راکبان موتور سیکلت است.
وی افزود : برخورد با متخلفان از سوی ماموران راهنمایی و رانندگی در چهار ماهه امسال 11درصد افزایش یافته است و توقیف خودروهای که نسبت به حقوق شهروندی تخلف داشته اند نیز به هیمن اندازه رشد داشت .
سرهنگ باقری گفت : همچنین در چهار ماهه امسال توقیف موتورسیکلت ها که صاحبان آنان فاقد گواهی نامه و کلاه ایمنی بودند ، پنج درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر شد.
رییس پلیس راهور مازندران از وقوع تخلفات رانندگی مرتبط با مصرف قرص های روان گردان خبر داد و نسبت به افزایش روز افزون رانندگی توسط افراد پس از مصرف روان گردان ابراز نگرانی کرد.
وی گفت : در چهار ماهه امسال 163راننده ای که پس از مصرف قرص های روان گردان در معابر و جاده های استان رانندگی می کردند ، دستگیر و خودروها آنان توقیف شد.
او افزود : امسال 20 هزار نفر از رانندگان که شیشه های خودرو را دودی کرده و همچنین سک گردانی داشتند به عنوان متخلف اعمال قانون شدند.
سرهنگ باقری همچنین از 40 هزار نقل و انتقال پلاک خودرو در استان در سال جاری خبر داد و گفت که در این مدت 41 هزار نفر هم گواهینامه رانندگی دریافت کردند.
وی تعداد آموزشگاه راهنمایی و رانندگی مازندران را 105 مرکز اعلام کرد .
در استان مازندران اشاره کرد و گفت: در چهار ماهه سال جاری 41هزار نفر کارت گواهی نامه رانندگی دریافت کردند.
6990/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.