به گزارش خبرنگارایرنا،حدود 180 هکتار از اراضی جنگلی حاشیه تالاب میانکاله که جان پناه پرندگان مهاجر و بومی برای تخم گذاری و تغذیه محسوب می شود ، نیمه شب گذشته دچار آتش سوزی شد که با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی مازندران خاموش شد.
براساس گزارش منابع مردمی دقایقی قبل باشروع وزش باد بار دیگر آتش سوزی دراراضی این ذخیرگاه زیست کره جهان شعله ور شد که سطح این آتش حدود 500 هکتار برآورد شده است.
حدود 20 هزار از 60 هزارهکتارمساحت شبه جزیره میانکاله در شرق مازندران را اراضی جنگلی و مرتعی شامل انارمحلی ، سازیل و گیاهان وحشی چون تمشک تشکیل می دهد.
در سال گذشته حدود 300 هکتار از این اراضی براثر خطای انسانی ناشی از دست های پنهان زمین خواران ساحلی در آتش سوخت و در سال جاری نیز در 2 مورد آتش سوزی 10 هکتار از این اراضی نابود شد.
یک منبع آگاه در میانکاله شعله ور شدن آتش مجدد در این منطقه را مورد تایید قرار دارد .
این منبع که خواست نامش ذکر نشود عصر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا با بیان این که مساحت اتش سوزی در این مرحله سطح بیشتری را در بر گرفت خواهان کمک مردمی برای خاموشی آتش سوزی شد.
وی علت اتش سوزی چند سال اخیر در میانکاله را ناشی از خطای انسانی دانست که در برخی مواقع به طور عمد برای تصرف اراضی این حادثه را ایجاد می کنند، دانست.
در تماس چندین باره خبرنگارایرنا دفتر ساری با مدیرکل محیط زیست مازندران و رئیس اداره محیط زیست درشهرستان بهشهربه دلیل احتمال حضور در محل حادثه برقراری ارتباط با آنها میسر نشد.
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.