به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمود حجتی روز شنبه در بازدید از پایانه محصولات کشاورزی شهرستان جویبار در گفت و گو با خبرنگاران ، افزود : یکی از مشکلاتی که ما در ارتباط با محصولات کشاورزی و عرضه در بازارهای داخلی و صادراتی داشته ایم ، مساله بعد از تولید و بسته بندی با توجه به نیاز مصرف کننده بوده است .
وی گفت که در بازارهای صادراتی با توجه به شکل گیری فروشگاه های زنجیره ای باید 2 مشخصه را دنبال می کردند ، که ما کمتر پاسخگو بوده ایم .
وزیر جهاد کشاورزی این دو مولفه را ایجاد یک مرکز به صورت انبوه که تقاضای یک فروشگاه زنجیره ای را پاسخگو باشد ، اعلام کرد و گفت که همچنین در اختیار گرفتن محصولات در زمان مقرر و مشخص بوده است .
حجتی با بیان اینکه خوشبختانه پایانه های صادراتی در کشور در حال شکل گیری است ، گفت که به خصوص این پایانه در شهرستان جویبار در حال راه اندازی است که می تواند برای محصولات کشاورزی مازندران مثمر ثمر باشد.
وی تاکید کرد : در استان مازندران محصولاتی همچون مرکبات ، پروتئین و طیور در حال تولید شدن است که این پایانه می تواند در ارتباط با تولید مراکز داخلی و صادراتی هم مهم باشد .
ساخت پایانه صادرات محصولات کشاورزی مازندران در منطقه چپکرود جویبار در زمینی به وسعت 31 هکتار با ظرفیت سورتینگ و نگهداری 330 هزار تن محصول آغاز شد .
ویژگی فاز اول برای تاسیسات نگهداری و ذخیره سازی 30 هزار تن انواع میوه ، سبزی ، گوشت ، مرغ ، ماهی و سایر محصولات کشاورزی در انبارها و سردخانه های بالای صفر و زیر صفر دومداره ، بارانداز داخلی مدرن به مساحت هشت هزار متر مربع سرپوشیده با قابلیت کنترل حرارت و 27 دهنه بارگیری مدرن ، برند سازی برای محصولات کشاورزی و غیره است که در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد.
7334/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.