به گزارش خبرنگارایرنا، علی محمد شاعری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : در حال حاضر میزان نقدینگی کشور به بیش از یک هزار و 500 هزارمیلیارد تومان رسید که نقدینگی در صورت کنترل نشدن می تواند التهاب اقتصادی را بیشتر کند.
وی اضافه کرد : مجلس شورای اسلامی برای کنترل این نقدینگی و هدایت آن به حوزه تولید بسته جدیدی را در دستور کار قرار داده که با تصویب و اجرا از سوی دولت به نظر می رسد می تواند بخشی از مشکلات ناشی از نقدینگی را در بازار اقتصادی کاهش دهد.
نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی یکی از آیتم های این بسته را واگذاری پروژه های عمرانی نیمه کاره به بخش خصوصی دانست.
شاعری بسته ارزی که با آمدن رئیس جدید بانک مرکزی دردستورکار قرار گرفت را ناشی از همکاری مجلس و دولت دانست.
این نماینده اصولگرای مجلس دهم معتقد است که در صورت اجرای درست بسته ارزی جدید، نرخ ارز در بازار کنترل می شود.
وی پیش بینی بازار ثانویه را مهمترین ویژگی بسته جدید ارزی دانست و گفت که این بازار از طریق فروش ارز ناشی از فروش کالاهای صادراتی غیر از نفت شکل گرفته است.
وی خاطرنشان کرد : در بسته جدید دولت صادرات کالاهای درجه یک و سبد خانوار جمعیتی را با نرخ ارز 4200 تومانی تامین می کند.
*** استیضاح آخرین راه حل مجلس
نماینده مردم شرق مازندران درمجلس شورای اسلامی گفت که مجلس اهرم نظارتی خود را بر وزارتخانه ها خواهد داشت و بیشتربه دنبال تعامل با وزراء برای رفع مشکل کشور است.
شاعری افزود: اگر نمایندگان به این نتیجه برسند که برای اعمال وظیفه نظارتی راهی جز استیضاح وزیر وجود ندارد، آن را به عنوان آخرین راه حل اجرایی می کنند.
مازندران 12 نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.