به گزارش خبرنگار ایرنا ، این حفاران بامداد جمعه با رفتن به عمق 15 کیلومتری جنگل های افراتخت در حال حفاری برای یافتن گنج بودند که زیر آوار رفتند.
جسد 2 تن از حفاران پس از چهار ساعت تلاش امدادگران اوایل صبح امروز بیرون آورده شد و تلاش برای بیرون کشیدن جسد سومین نفر با کمک گرفتن از امدادگران شهرداری قائمشهر ادامه یافت .
بر اساس اعلام منابع محلی ، این افراد در حالی که در عمق 20 متری زمین در حال کندن و جست و جوی گنج بودند ، زیر آوار رفتند.
شهردار ارطه با تایید پیدا شدن جسد سومین حفار غیرمجاز گفت که اجساد قربانیان به بیمارستان ولیعصر قائمشهر انتقال یافته است .
حفاری غیرمجاز سال جاری در مازندران امسال به طرز چشمگیری افزایش یافت به گونه ای که طبق آمار یگان حفاظت استان ، تعداد دستگیری حفاران غیرمجاز در چهار ماهه سال جاری به 133 نفر رسید که دو برابر مدت مشابه سال گذشته است .
همچنین در این مدت مامورین یگان حفاظت با گشت زنی در تپه ها و بناهای تاریخی استان 27 باند حفاران غیرمجاز را از بین بردند که تعداد آنها هم دو برابر مدت مشابه سال گذشته است .
حفاری غیرمجاز اردیبهشت ماه امسال هم باعث مرگ یک نفر در سوادکوه شده بود.
در آن زمان هم 2 نفر از پنج نفر حفار هنگام حفر شبانه در منطقه جنگلی شاهکوه سوادکوه زیر آوار قرار گرفتند که یک نفر جان باخت و یک نفر دیگر را نیروهای امدادی نجات دادند .
استان مازندران بیش از 2 هزار و 500 اثر تاریخی و فرهنگی دارد که از این تعداد کمتر از 800 اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.