به گزارش خبرنگار ایرنا ، این حادثه بر اساس اعلام منابع محلی بامداد امروز جمعه در منطقه ' ارطه ' قائمشهر رخ داد و تاکنون جسد 2 نفر از زیر آوار بیرون کشیده شد.
شهردار ارطه صبح امروز به خبرنگار ایرنا گفت که حادثه در منطقه سخت گذر ' افراتخت ' و هنگامی رخ داد که قربانیان در حال حفاری غیرمجاز در عمق حدود 20 متری بودند .
حبیب الله قاسمی افزود : با تلاش نیروهای امدادی جسد 2 نفر از زیر آوار بیرون کشیده شده و تلاش برای بیرون کشیدن بقیه افراد ادامه دارد .
وی گفت که حادثه در نخستین دقایق بامداد جمعه رخ داد و به محض اطلاعات نیروهای آتش نشانی ، میراث فرهنگی و نیروی انتظامی وارد عمل شدند.
قاسمی با بیان اینکه این افراد در عمق حدود 15 کیلومتر جنگل های افراتخت ارطه برای یافتن گنج در حال حفاری بودند ، افزود : ظاهرا نزدیک به 20 متر حفاری انجام داده بودند که نیروهای امدادی جسد 2 نفر را پس از چهار ساعت تلاش از عمق 20 متری بیرون کشیدند.
شهردار ارطه گفت که احتمالا یک تا 2 نفر دیگر همچنان در زیر آوار مدفونند که برای بیرون کشیدنشان از شهرداری قائمشهر استمداد طلبیده ایم .
سرپرست آتش نشانی شهرداری قائمشهر هم به خبرنگار یارنا گفت که نیروهای امدادی را صبح ارموز به منطقه اعزام کرده است .
داود رستم پور افزود : پنج نیروی عملیاتی را به محل حفاری اعزام کرده ایم تا هر چه سریع تر افراد دیگری که در زیر آوار مانده اند را بیرون بکشیم .
حفاری غیرمجاز سال جاری در مازندران به طرز چشمگیری افزایش یافت به گونه ای که طبق آمار یگان حفاظت استان ، تعداد دستگیری حفاران غیرمجاز در چهار ماهه سال جاری به 133 نفر رسید که دو برابر مدت مشابه سال گذشته است .
همچنین در این مدت مامورین یگان حفاظت با گشت زنی در تپه ها و بناهای تاریخی استان 27 باند حفاران غیرمجاز را از بین بردند که تعداد آنها هم دو برابر مدت مشابه سال گذشته است .
حفاری غیرمجاز اردیبهشت ماه امسال هم باعث مرگ یک نفر در سوادکوه شده بود.
در آن زمان هم 2 نفر از پنج نفر حفار هنگام حفر شبانه در منطقه جنگلی شاهکوه سوادکوه زیر آوار قرار گرفتند که یک نفر جان باخت و یک نفر دیگر را نیروهای امدادی نجات دادند .
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.