حامد دیانی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران میانگین کشوری سرانه ورزشی هر دانش آموز را هشت متر مربع ذکر کرد و افزود : این میانگین سرانه در مازندران پنج متر مربع و در مدارس ناحیه یک ساری 2 متر مربع است.
آموزش و پرورش ناحیه یک ساری 21 هزار و 560 دانش آموز رادر مقطع ابتدایی و 10 هزار و 592 را در مقطع متوسطه در 244 مدرسه روستایی و شهری با یکهزار و 635 کلاس درس زیر پوشش دارد.
این ناحیه همچنین بیشترین تعداد مدارس غیرانتفاعی مازندران را با 88 واحد در اختیار دارد .
رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه 1 ساری گفت که تعداد زیادی مدارس غیرانتفاعی در این ناحیه سبب شده تا 31 و نیم درصد از دانش آموزان این ناحیه در مدارس غیردولتی تحصیل کنند.
دیانی همچنین به استهلاک فضای آموزش و پرورش این ناحیه اشاره کرد و افزود : 40 درصد مدارس این ناحیه قدیمی بوده و نیاز به ترمیم دارند.
وی افزود : در حوزه پشتیبانی و معاونت تجهیز اتفاقات خوبی افتاده از جمله تعمیر و بهسازی بیش از 30 سرویس بهداشتی بویژه در مدارس روستایی، جداکردن آبخوری ها از سرویس های بهداشتی، رنگ آمیزی و نقاشی کلاس ها و نمای مدارس به متراژ 10 هزار متر، نصب کاشی و سرامیک و موزاییک در 30 کلاس درس، حیات سازی مدارس بیش از 400 متر، تعویض کف پوش سالن ورزشی مدارس از جمله این اقدامات بوده است.
او ادامه داد : دیوارکشی مدارس به متراژ تقریبی 450 متر مربع، نصب و تعویض فرش مدارس ، دریافت کتب درسی، پرداخت 33 درصد مطالبات بازنشستگان، پرداخت 100 درصدی مطالبات دانشجو معلمان، پرداخت سرانه به مدارس به مبلغ 400 میلیون ریال، پرداخت هزینه ایاب و ذهاب روستاهایی که مدارس آنها تجمیع شده بود، از دیگر اقدامات بوده است.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.