ناصر حسین زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در شرایط حساس کنونی که شاهد اجرای طرح تحریم مجدد و افزایش هجمه استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران هستیم نباید برای کشور مسائل جدید و یا نگرانی دیگری ایجاد شود.
وی تصریح کرد: هم اکنون زمان مناسبی برای طرح سوال از رئیس جمهوری نبوده و بهتر بود نمایندگان مجلس با مدیریت زمان ، پس از کاهش التهابات جامعه در فضای آرامتری طرح می کردند.
این استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: با موکول کردن زمان طرح سوال به وقت دیگر، علاوه بر کاهش یافتن اتهام سیاسی بودن طرح سئوال از رئیس جمهور، سئوال های مطرح شده هم با دقت نظر بیشتر و به دور از مسائل حواشی دنبال و پیگیری می شد.
وی با اشاره به امضای طرح سئوال 80 نماینده مجلس از رئیس جمهوری گفت: با توجه به این که افراد امضاء کننده طرح سئوال از طیف های مختلف حتی طرفداران دولت نیز می باشند به نظر می رسد که انگیزه اصلی نمایندگان رفع مشکلات جامعه به ویژه مسایل اقتصادی است.
حسین زاده طرح سئوال از رئیس جمهوری را حق نمایندگان مجلس دانست و گفت: انتظار می رود نمایندگان مجلس به عنوان یک نهاد برآمده از متن جامعه خواسته مردم را که همانا حفظ آرامش کشور در حوزه های گوناگون و رفع مشکلات کشور براساس اولویت ها است، با همدلی و انسجام بیش از پیش که همانا تاکید رهبری نیز می باشد به پیش ببرند.
وی اظهار داشت: دولت نیز با استقبال از طرح سئوال از رئیس جمهوری از آن به عنوان یک فرصت مناسب برای بیان اقدامات انجام شده همچنین برای رفع مشکلات و مسایل کشور بیان کرد.
به گفته وی، پاسخگویی رئیس جمهوری به سوالات نمایندگان علاوه بر شفاف سازی دولت تدبیر و امید موجب تفاهم، تعامل و همدلی بیشتر مجلس و دولت و همچنین سبب آرامش جامعه می شود.
این استاد دانشگاه با اشاره به تبلیغات وسیع رسانه ای دشمنان برای آسیب رساندن به انسجام مردم و مسئولان افزود: با توجه به فشارهای خارجی و شرایط اقتصادی کشور که استکبار به دنبال خدشه دار کردن کارآمدی جمهوری اسلامی به عنوان یک الگو است امیدواریم دولت نیز با سعه صدر از این مرحله نیز عبور کند.
حسین زاده تصریح کرد: باید سه قوای دولت، مجلس و قضائیه با عواملی که موجب دامن زدن به مشکلات اقتصادی شده و در نهایت نارضایتی مردم را به همراه دارد قاطعانه و در کمترین زمان برخورد کنند تا مردم نیز به عملکرد مسئولان نظام دلگرم شوند.
تقاضای سوال از رئیس جمهوری با امضای 80 نماینده و در پنج محور در جلسه علنی روز چهارشنبه گذشته 10 مرداد ماه اعلام وصول شد.
عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم‌های بانکی، عدم اقدام شایسته دولت درکاهش نرخ بیکاری، رکود اقتصادی ، افزایش نرخ ارز‌های خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی از محورهای سوال از رئیس جمهوری است.
1295/ 1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.