به گزارش خبرنگار ایرنا ، سیف الله علی نیا روز چهارشنبه با حضور در جمع خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی استان مازندران به مناسبت روز خبرنگار ، افزود: در حالی که بیشتر ساختمان هایی مسکونی شهرهای مازندران با عمر 10 تا 15 ساله قابلیت ادامه سکونت را دارند ، براحتی توسط صاحبان آن تخریب می شوند.
وی با بیان اینکه امروز نخاله های ساختمانی بلای جان شهرداری های استان شده است ، ادامه داد : تخریب واحد های مسکونی با عمر پائین در حالی انجام می شود که در کشورهای پیشرفته این سازه ها که سرمایه ملی تلقی می شود با انجام مرمت و نگهداری اصولی تا 150سال عمر می کنند.
علی نیا با بیان اینکه از یک دهه گذشته عمده سازه های مسکونی شهرهای مازندران تخریب و با استفاده از قانون ناکارآمد ماده 100 ضربه سنگینی به سرمایه ملی خورده است ، اظهار داشت : اکنون فاجعه ای در ساخت و سازهای مسکونی مازندران به وجود آمده است که با ادامه بی توجهی به سطح اشغال و ساخت تعداد طبقات قانونی ، تا20 سال آینده شهرهای استان علاوه بر وضعیت ظاهری نامطلوب ، به لحاظ حفظ انرژی و امنیت وضعیت خوشایندی نخواهند داشت .
به اعتقاد کارشناسان عمده متخلفان ساختمانی در استان مازندران حاشیه نشینان و سازندگانی هستند که با هدف سودبری بیشتر در سرمایه گذاری ، جریمه ناچیز ماده 100 را متقبل می شوند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران آرامش و آسایش را هدف غایی ساختمان سازی دانست و گفت : سازنده های شخصی با هدف رسیدن به منافع شخصی علاوه بر اینکه از قوانین ناکارآمد سوء استفاده می کنند، سرمایه های ملی را به راحتی به هرز می دهند.
بر اساس آمار سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران پارسال از پنج هزار و 600 فقره پروانه ساختمانی صادر شده در این استان پنج هزار و 300 فقره به شکلی در ساخت و ساز تخلف داشتند.
همچنین بررسی ها نشان می دهد که سال گذشته در ساخت و ساز های صورت گرفته در استان مازندران 2 میلیون متر مربع به صورت خلاف ساخته شد.
تخلفات در ساخت ساز در حالی این وضعیت را دارد که 35 هزار مهندس ساختمان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران هستند.
6990/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.