به گزارش خبرنگار ایرنا ، سازمان عمران وابسته به شهرداری بر اساس اساسنامه با هدف درآمد زایی با استقلال مالی در زمینه های عمرانی، خدماتی، تولیدی و تهیه و تأمین نیازمندیهای عمومی شهر و شهرداری فعالیت می کند.
سید یونس حسینی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفده مرداد روز خبرنگار افزود: عنوان این تخلف مالی هنوز از سوی بازپرس مبنی بر ' اختلاس ' ،' جابجایی منابع پولی ' و یا ' سوء استفاده مالی ' مشخص و نهایی نشده است.
وی با اشاره به اینکه متهمان این پرونده احضار شدند اما از مدیران شهرداری ساری نیستند ، ادامه داد: شهروندان ساروی یقین داشته باشند دادستانی به صورت ویژه ، جدی و بدون تعارف از حق و حقوق مردم دفاع می کند.
دادستان ساری گفت: به هیچ وجه تحت فشار گروه های خاصی در مورد این پرونده قرار نگرفته ایم و با هرکسی که در این زمینه صحبت شده است، اصرار بر برخورد قاطع بود.
دادستان مرکز مازندران با اشاره به اینکه طبق نظر بازپرس این پرونده نیاز به تحقیقات تکمیلی و کارشناسی بیشتری دارد ، افزود: با شخص شهردار ساری نیز 2 بار در مورد این پرونده صحبت شد و ایشان نیز بر برخورد قانونی و قاطع با متخلفان اصرار دارند.
شهرداری ساری با سابقه حدود یکصد ساله ، در حال حاضر امور این شهر 350هزار نفری را با سه منطقه ، پنج معاونت و 10 سازمان زیرمجموعه مدیریت می کند.
سازمان عمران ، ترافیک ، آتش نشانی ، تاکیسرانی ، اتوبوسرانی ، بهشت رضا (ع) ، حمل و نقل و ترافیک ، پارک ها و فضای سبز ، فناوری اطلاعات و آمار ، مدیریت پسماند و میادین و تره بار از سازمان های تابعه شهرداری ساری هستند.
شهرداری ساری همچنین دارای معاونت های 'شهرسازی ، معماری و امور مناطق ' ، ' اداری و مالی ' ، ' خدمات شهری ' ، ' فنی و عمرانی ' و ' فرهنگی و اجتماعی ' است و بودجه سال 96 ان افزون بر 6 هزار میلیارد ریال بود .
**وجود 103فقره پرونده تخلف شهرداری ها و دستگاه های اجرایی مازندران
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران از وجود 55پرونده تخلف مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی و 48فقره پرونده تخلف شهرداران در استان خبر داد و گفت: همه این پرونده ها در حال بررسی است.
حسینی گفت: دستگاه قضائی بدون تعارف بررسی پرونده های تخلف دستگاه های اجرایی را انجام می دهد خط قرمزی را نیز تعیین نکرده است.
وی مهمترین دغدغه های استان مازندران را مقولات زیست محیطی به ویژه در حوزه برداشت غیر مجاز شن و ماسه ، تجاوز به عرصه های ملی ،تغییر کاربری غیر قانونی زمین های کشاورزی و مهمتر از همه ورود پساب های خانگی، صنعتی و کشاورزی به منابع آب های سطحی زیر زمینی و دریا عنوان کرد.
او افزود: بررسی از 22شناگاه استان مازندران نشان داده که 18شناگاه باید پرچم زرد نصب می شد یعنی اینکه آلودگی در این مناطق وجود دارد اما افراد خود مجاز به انتخاب برای ورود به دریا برای شنا هستند.
دادستان مرکز استان مازندران گفت: 2شناگاه به دلیل آلودگی شدید با نصب پرچم قرمز تعطیل شد و 2شناگاه نیز در شهرهای رامسر و محمودآباد سالم و پرچم آبی دارند.
طرح سالمسازی دریای خزر در 338 کیلومتر از ساحل مازندران از روز اول خردادماه اغاز و این طرح تا پایان شهریورماه سال جاری ادامه دارد و شنا در این طرح ها با حضور نجات غریق ازساعت 8 صبح شروع و تا ساعت 18 عصر ادامه دارد.
هشداردرباره ریزگردها در دره هراز مازندران
دادستان ساری درمورد فعالیت های غیراصولی و برداشت بی رویه از معادن شن و ماسه رودخانه ای و کوهی و خطر ایجاد کانون ریزگردها در دره هراز ، محدوده شهرستان آمل هشدار داد و گفت: در بازدید میدانی از 6 شرکت معدن شن وماسه جاده هراز پنج شرکت به دلیل تخلف تعطیل شده است.
وی با بیان اینکه آب رودخانه هراز در اثر بی توجهی به مقولات زیست محیطی همواره کدر و آلوده است، گفت: اگر نتوانیم فعالیت های معادن شن و ماسه را مدیریت کنیم، به طور یقین در آینده نزدیک دره هراز آمل به کانون ریزگردها تبدیل می شود.
وی همکاری بین سازمان صنعت، معدن و تجارت ، منابع طبیعی و محیط زیست در مازندران را ضعیف توصیف کرد و گفت: دادستانی های استان مازندران در مورد حفاری برای برداشت شن و ماسه ماموریت ویژه دارند.
بر اساس آمار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران، 43 واحد معدنی در زمینه برداشت شن و ماسه در مسیر جاده هراز آمل فعال هستند و به طور متوسط بیش از 60 درصد شن و ماسه تولیدی ومصرفی استان در این شهرستان تولید و تامین می شود.
6990/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.