عسگری نیکزارد که روز دوشنبه به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار مهمان خبرگزاری ایرنا مرکز مازندران بود، افزود: 16 شهریور در مانور پروژه مهر تمامی نیروهای مدارس مستقر می شوند تا آخرین ارزیابی ها برای استقرار نیروها انجام شود و چنانچه کمبودی و یا ضعفی باشد تا قبل از اول مهر بر طرف شود.
وی با بیان اینکه بیشتر کمبود نیروهای تدریسی در غرب استان می باشد ،افزود : در تلاش هستیم با جذب نیروهای حق التدریس و به تعویق انداختن بازنشستگی نیروهای موجود کمبودها را جبران کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد: در حال حاضر 38 هزار و 856 نفر نیروی انسانی در آموزش و پرورش مازندران فعال هستند که از این میزان 24 هزار و 400 نفر معلم می باشند .
نیکزاد با اشاره به اینکه حدود سه هزار و 100 نفر تا پایان اسفند امسال بازنشسته می شوند ، گفت : در حال حاضر با کمبودبیش از 700معلم در مقطع فنی و کاردانش روبرو هستیم که بیشتر کسری ما نیز در همین مقطع است .
وی همچنین ادامه داد : در مقطع متوسطه اول و دوم 500 نفر و در سطح ابتدایی 556 نفر معلم کسری داریم و با توجه به اینکه بر اساس قوانین آموزش و پرورش برای هر معلم 24 ساعت تدریس در هر هفته تعریف شده است ، هم اکنون کلاس های درس مازندران 42 هزار ساعت نیروی تدریس کسری دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تاکید کرد : چند سال اخیر سعی شده با جذب معلمان حق التدریس ، توزیع و جابجایی معلمان و همچنین استمرار کار نیروهای بازنشسته و یا بکارگیری بازنشستگان کمبودها جبران شود اما همچنان این کمبود ظرفیت آموزش و پرورش را آزار می دهد .
وی در ادامه این نشست ، رسانه ها را مهم ترین بستر و ظرفیت برای ایجاد اعتماد میان مردم ، دستگاه های اجرایی و نهادهای خدماتی دانست و گفت : رسانه ها به جهت رسالت اطلاع رسانی و همچنین نظارتی منجر به ایجاد فضای اعتماد و افزایش اعتبار مردم و مسئولین می شوند.
وی ادامه داد: رسانه ها امروز بیشترین ظرفیت برای امید بخشی به جامعه هستند که از طریق انتشار اطلاعات درست و به دور از شایعه و همچنین انتقال نیاز و خواست جامعه به مسئولان به این مهم دست پیدا می کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین به نقش تصمیم سازی رسانه هااشاره کرد و اظهار کرد: به دلیل انباشت اطلاعات در نزد رسانه ها و آگاهی از شرایط و ظرفیت ها می توانند در تصمیم سازی و برنامه ریزی چه در سطح خرد و چه در سطح کلان تاثیر گذار باشند.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.