رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:دانشگاه علوم پزشکی مازندران جزء دانشگاه های تیپ یک کشور شد.

سیدعباس موسوی در نشست با خبرنگاران که در آستانه 17 مرداد روز خبرنگار برگزار شد به فعالیت های این دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران غیر از حوزه سلامت در حوزه خدمات بهداشتی ،درمانی و عذا دارو نیز فعالیت می کند.

وی به  گستردگی خدمات این دانشگاه در محیط شهری و روستایی اشاره  و اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در تیپ 2 دانشگاه علوم پزشکی کشور قرار داشت بصورت مستمر رتبه اول تا دوم را کسب می کرد، افزود: با این توضیح که بجزء معاونت تحقیقات و فناوری مابقی معاونت ها در تیپ 1 قرار داشتند که با پیگیری های مجدانه این دانشگاه بر اساس مطالعات و تحقیقات علمی با پذیرش وزارتخانه در تیپ یک قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه امسال برای نخستین بار دو پژوهشکده ردیف بودجه مستقل دریافت کردند گفت: 6 شرکت دانش بنیان در این حوزه فعالیت می کرد که در این چند ماه اخیر سه دانش بنیان دیگر معادل 50 درصد به این حوزه اضافه شده است.

وی ادامه داد: همچنین دانشگاه علوم پزشکی استان رتبه نهم را در بین دانشگاه های علوم پزشکی جهان اسلام کسب کرده است.

موسوی همچنین با گرامیداشت روز خبرنگار به نقش رسانه ها در ارتقای فرهنگ سلامت اشاره کرد و گفت: رسانه ها نقش بی بدیلی در ارتقای فرهنگ سلامت دارند.

مجید سعیدی معاون تحقیات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: در حوزه تحقیقات و فناوری جزو تیپ دو دانشگاه های علوم پزشکی کشور محسوب می شدیم و با تلاش های صورت گرفته این وضعیت ارتقاء یافت.

وی افزود: سه دانشمند دانشگاه علوم پزشکی استان جزو دانشمند یک درصد و برتر دنیا از نظر ارجاع قرار گرفته اند .

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران میزان ارجاع به مقالات پژوهشی را بیش از37  هزار اعلام کرد.

وی افزود: در سال جاری دو واحد پژوهشگاهی دانشگاه علوم پزشکی استان دارای ردیف بودجه مستقل شده اند و بودجه نسبتا خوبی برای پژوهشگاه ها درنظر گرفته شده است.

سعیدی با بیان اینکه پنج شرکت دانش بنیان اضافه شد و گفت: تاکنون شش شرکت دانش بنیان در دانشگاه فعال بوده و میزان ثبت شرکت ها 50 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه مازندران از نظر امکانات، فضا؛ هیئت علمی و بودجه با دیگر استان ها قابل مقایسه نیست ،افزود: مازندران با داشتن پتانسیل های زیادی به بجایگاه واقعی خود در کشور دست یابد.

سعیدی مسئله اخلاق گفت: ما جزو دانشگاههایی هستیم که میزان خوداستنادی در تحقیقاتش کم و زیر 15 درصد است.

وی در پایان از خبر داد: چهار مورد ثبت اختراع جدید درحال انجام است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.