به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری ، محمد اسلامی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با بیان این که پیشرفت و اعتلای کشور در گرو تلاش مجاهدانه بی وقفه است و نمی توان با کارِ روزمره ی فاقدِ برنامه به اهداف بزرگ دست یافت، افزود : راهبرد اصلی شکوفایی اقتصادی، برنامه محوری است و امید آفرینی با اقدامات واقعی و عملی محقق می شود.
مقام عالی دولت در استان با اشاره به این که سند اقتصاد مقاومتی یک برنامه مردم محور است و باید با ظرفیت مردمی و بخش خصوصی عملی شود، ابراز داشت: دستگاه های اجرایی باید با هدایت، پشتیبانی، تسهیل گری و نظارت و پایش مستمر از اجرای این پروژه ها به عنوان محرک های اقتصادی، نقش خود را باآگاهی، بهنگام و بدرستی ایفا کنند.
اسلامی با اشاره به این که سند اقتصاد مقاومتی استان دارای ۱۲ بخش، یک فرابخش و پروژه های در نظر گرفته شده به عنوان محرک های اقتصادی برای تبدیل به فرصت های اقتصادی است، گفت: پروژه های اقتصاد مقاومتی باید در عمل فعال باشد و به لحاظ کمی و کیفی در مسیر پیگیری، پشتیبانی و پایش روزانه متولیان امر قرار گیرد.
رییس ستاد اقتصاد مقاومتی استان با تاکید بر این که فعالیت های مختلف باید از تقاضا محوری به برنامه محوری تغییر وضعیت دهند، خاطرنشان ساخت: محرک های اقتصادی باید با دعوت از سرمایه گذاران به فرصت های اقتصادی تبدیل شود تا تحرک واقعی در اقتصاد ایجاد کند، چرا که با توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی، تحرک واقعی در اقتصاد محقق می شود.
وی با تاکید بر این که باید مردم و بخش خصوصی با فرصت های سرمایه گذاری بدرستی آشنا شوند، یادآور شد: نباید فرصت های تحقق سرمایه گذاری و شکوفایی اقتصادی استان و معیشت مردم از دست برود.
استاندار با اشاره به این که باید ظرفیت ملی، سرزمینی و مردمی را درست بشناسیم، افزود: سرفصل های موجود در طبیعت اگر با ظرفیت و توان مردم هماهنگ شود، قدرت ساز است و ما به دنبال یک قدرت اقتصادی پابرجا هستیم.
اسلامی سند اقتصاد مقاومتی را زمینه ساز شکوفایی اقتصادی با نقش آفرینی مردم و بخش خصوصی دانست و گفت: قدرت لجستیک و بازرگانی؛ حلقه مفقوده اقتصاد استان است. شناسایی بازار، پتانسیل ها و کیفیت حضور پایدار در بازار برای تولید، صادرات و اقتصاد استان بسیار اساسی است.
استاندار با اشاره به این که تولید وقتی موفق و پایدار است که بازار موفق و پایدار داشته باشد، افزود: باید با برندسازی و ارایه محصولات استاندارد، به بازارهای جهانی فکر کنیم.
نماینده عالی دولت در مازندران بر تهیه برش شهرستانی سند اقتصاد مقاومتی از سوی فرمانداران با توجه به ظرفیت و استعداد جمعیت و سرزمین تاکید کرد و گفت: برش شهرستانی با تعریف پروژه های لازم به عنوان محرک های اقتصادی تا پایان مردادماه امسال تهیه و با جدیت از سوی فرمانداران دنبال شود تا رونق اقتصادی اتفاق بیفتد.
استاندار با بیان این که فرصت های گردشگری و ثروت های خدادادی باید با برنامه در خدمت تقویت معیشتِ مردم، تولید و اشتغال قرار گیرد، اظهار داشت: آب بندان ها، فرصت طلایی برای توسعه گردشگری است و زراعت چوب در تمامی عرصه های دارای ظرفیت استان دنبال شود.
رییس ستاد اقتصاد مقاومتی استان، گفت: ارتقاء درآمد مردم، تحقق هدف گذاری 3 میلیارد دلاری صادرات استان تا پایان برنامه ششم توسعه و افزایش درآمد دولت برای ارتقای زیرساخت ها از نتایج کمی این سند است که باید با هم افزایی و همگرایی تحقق یابد.
در آغاز این جلسه غلامی راد، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان، گزارشی از پایش اجرای پروژه های مصوب سه ماهه نخست این ستاد ( فرم نیپا ) در سال جاری ارایه نمود.
6990/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.