به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید محسن موسوی تاکامی روز یکشنبه در آیین معارفه رییس اداره منابع طبیعی بهشهر افزود : تجربه تلخ سیل سال 90 در بهشهر که با مرگ تعدادی از شهروندان همراه بود ، ما را بر این داشت تا طرح های آبخیزداری را با اجرای سد سرشاخه گیر با قوت اجرایی کنیم و اکنون شهرهای نکا و بهشهر از شهرهای ایمن از سیل هستند.
وی بر ضرورت برخورد قهری با افراد متخلف و متعرض به منابع طبیعی تاکید کرد و گفت : برخورد با متخلفان باید موثر و جدی باشد تا شاهد تبعات بعدی از جمله وقوع سیل نباشیم .
موسوی افزود : اجرای نقشه کاداستر اراضی ملی در مازندران و اثبات مالکیت عرصه های ملی از برنامه های مهم منابع طبیعی با همکاری جهاد کشاورزی و دستگاههای متولی دیگر است که با قوت اجرایی می شود و یکی از مهم ترین کارهای منابع طبیعی در حال حاضر اجرای تمام و کمال نقشه کاداستر در استان است.
کاداستر یا حدنگاری ، نوعی نقشه‌ برداری ثبتی است که‌ ارزش حقوقی دارد. با اجرای طرح کاداستر ، اطلاعات مربوط به سیستم کاداستر استان را می توان در قالب پایگاههای داده مکانی و سیستم های اطلاعات مکانی به نحو بهینه اخذ ، ذخیره ، بازیابی و پردازش کرد و به نمایش گذاشت .
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری با اشاره به وجود بحران آب در جهان و از جمله کشور ما ، گفت : امروزه مشکل کمبد آب در کشور به یک بحران جدی تبدیل شده است و تنها راه برون رفت از این بحران ، اجرای پروژه های آبخیزداری است و باید در این بخش تلاش شود.
موسوی افزود : عملیات آبخیزداری با هدف جبران بحران آب و تامین سفره های زیرزمینی در استان مازندران با اعتبارات مناسب در دست انجام است.
وی همچنین با اشاره به اجرای طرح تنفس جنگل ، گفت : این طرح هم راهی قانونی برای تقویت سفره های آب زیرزمینی و رهایی از بحران آب است که امری قانونی و در حال اجرا است.
** خلع ید 157 هکتار اراضی ملی بهشهر
رییس سابق اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهشهر هم در این جلسه گفت : از سه سال پیش تاکنون 157 هکتار اراضی ملی بهشهر با همکاری دستگاه قضایی رفع تصرف شد.
علی باقری آزادسازی سواحل را هم بخشی از تلاش های اداره کل منابع طبیعی در این مدت دانست و افزود : با تلاش های انجام شده 16 هکتار از عرصه ساحلی بهشهر در اختیار استان های دیگر بود که با تلاش و دستور دستگاه قضایی آزاد شد و آزادسازی یک و نیم کیلومتر از نوار ساحلی بهشهر هم انجام شد.
وی گفت : عرصه های جنگلی و منابع طبیعی خلیلشهر از مناطق بحرانی منابع طبیعی بود که روزانه 30 اصله درخت تنومند در گذشته قطع می شد و اکنون به یکی از مناطق امن تبدیل شده است و خدمات خوبی در بخش های مختلف منابع طبیعی و آبخیزرداری با کمک همکاران، دستگاه قضایی و سازمان های مردم نهاد ارائه شده است.
در این مراسم با تجلیل از تلاش های بیش از سه ساله علی باقری ، سید نقی عزیزی به عنوان مدیر جدید اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهشهر معرفی شد.
7332/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.