برغم گرمای هوا ، روز گذشته باران تابستانی در مناطق ییلاقی و بالادست استان مازندران شروع به باریدن گرفت و این باران ناگهانی و رگباری بمدت چند ساعت موجب کندی و توقف تردد در راههای روستایی این مناطق شد .
علی اصغر احمدی شب جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : مناطق ییلاقی بلده ، چهاردانگه ، نقاطی از خطیرکوه در سوادکوه و روستاهای بَرد و چلاو در منطقه کیاسر از جمله مناطق درگیر با این سیلاب تابستانی بودند .
وی ادامه داد : حدود 15 واحد مسکونی روستای چلاو کیاسر دچار آبگرفتگی شدند .
مدیر کل بحران مازندران بدون اشاره میزان آبگرفتگی و خسارت به اراضی کشاورزی استان بر اثر این بارندگی ، افزود : بخشی از اراضی کشاورزی ساری و سوادکوه دچار خسارت شدند .
وی ارائه میزان دقیق خسارت این بارندگی را به روزهای آینده و پس از بررسی کارشناسان مدیریت بحران مازندران اعلام کرد .
احمدی گفت : بمحض وقوع بارندگی سیلابی در مناطق ییلاقی نیروهای امدادی دستگاههای اجرایی برای بازگشایی و پاکسازی معابر وارد عمل شدند و وضعیت مناطق سیلابی تحت کنترل قرار گرفت .
وی ادامه داد : با توجه به اعلام هواشناسی ، بارندگی در مناطق ییلاقی برای امروز جمعه پیش بینی شده بود که خوشبختانه شرایط جوی مساعد بر منطقه حاکم بود و بارندگی رخ نداد .
شرایط جوی استان مازندران نیمه ابری گاهی افزایش ابر با احتمال بارش پراکنده است .
همچنین هواشناسی استان مازندران با صدور اطلاعیه ای از بروز رگبارهای شدید موقت و محلی برای عصر امروز و فردا شنبه در استان خبرداد و اعلام کرد : این رگبارها منجر جاری شدن روان آب و بالا آمدن آب رودخانه ها می شود .
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.