بارش‌های رگباری در مناطق چهاردانگه و سواد کوه مازندران باعث آبگرفتگی برخی منازل مسکونی در بخش چهاردانگه شد.

به گزارش ایلنا، فرماندار ساری گفت: بارش‌های سیل آسا دیروز در منطقه چهاردانگه ساری 12 روستای این بخش را در معرض سیل قرار داد.

رضایی با بیان اینکه وقوع سیلاب موجب خسارت به باغ های دو روستای برد و چالو منطقه چهاردانگه شد، گفت: این سیل خسارت جانی به همراه نداشت اما برخی از منازل روستای چالو دچار آبگرفتگی شدند.

وی افزود : راه‌های ارتباطی روستای برد باز و راه روستای چالو در حال ترمیم و بازگشایی است.

فرماندار سوادکوه نیز درباره وقوع سیلاب در این منطقه گفت: در بارش‌های دیشب خسارت جدی به منطقه وارد نشد و بیشتر خسارت‌ها حداقلی بود که در حال اصلاح هستیم.

یزدانی افزود : به دلیل گستردگی بستر رودخانه در شهرهای پل سفید و زیرآب، , سیلاب در بستر آن پخش شد و ارتفاع آب نیز به زیر دو پل نرسید و به راحتی عبور کرد .

وی با اشاره به اینکه هشدارهای لازم به مردم برای ترک حریم رودخانه داده شده است، گفت : نیروهای هلال احمر، راه و شهرداری‌ها در آماده باش کامل به سر می‌برند.

در همین حال مدیریت بحران مازندران به همشهریان و گردشگران توصیه کرد با توجه به احتمال وقوع سیلاب ناگهانی از اقامت در مسیر رودخانه‌ها، مسیل‌ها پرهیز کنند.

مدیریت بحران مازندران اعلام کرد با توجه به اعلام هواشناسی و وقوع بارش‌های رگباری در مناطق کوهستانی احتمال جاری شدن روان آب و سیلاب در مناطق مستعد می روند, بنابر هموطنان از اطراق در حریم رودخانه ها و مسیر سیلاب‌ها جدا خودداری کنند.

همچنین این مدیریت توصیه کرد روستانشینان ادوات کشاورزی و احشام را از مسیل‌ها دور و مسافران از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و محل عبور سیلاب‌ها در ارتفاعات و مسیر رودخانه در پایین دست خودداری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.