طرح ملی شناسایی و هدایت تحصیلی استعدادهای برتر که شهاب نامیده می شود از سال 91 در مازندران به اجرا در آمد و تاکنون 50 هزار دانش آموز استان در چارچوب این طرح استعداد سنجی شده اند.
محمد حبیبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : دانش آموز در هشت حوزه استعداد کلامی ، ریاضی ، هنری ، فضایی ، حرکتی - ورزشی ، اجتماعی ، فرهنگی - دینی و علوم تجربی مورد ارزیابی قرار گرفتند .
وی توضیح داد : استعداد ویژه هر دانش آموزان زیر پوشش در طول سال تحصیلی از طریق پرسشنامه ها و ارزیابی کادر آموزشی و نظرخواهی از معلمان سنجیده می شود تا مشخص شود هر دانش آموز در چه زمینه ای استعداد بیشتری دارد .
قائم مقام بنیاد نخبگان مازندران روند پیشرفت طرح شهاب را در مازندران خوب توصیف کرد و گفت : سال 91 که اجرای این طرح در مازندران آغاز شد ، تنها دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی مدارس ناحیه یک و 2 ساری را زیر پوشش برد ولی هم اکنون در تمامی شهرستان های استان به اجرا در آمد و همه دانش آموزان پایه چهارم تا هفتم را زیر پوشش برده است .
وی اجرایی شدن این طرح برای تمامی دانش آموزان مازندران را نیازمند زیرساخت های لازم دانست و افزود که مهم ترین کمبود ، کادر آموزشی مورد نیاز و مجرب است .
مازندران در سال تحصیلی گذشته بیش از 530 هزار دانش آموز داشت .
قائم مقام بنیاد نخبگان مازندران یکی از نتایج طرح شهاب را شناسایی دانش آموزان نخبه برشمرد و گفت که نفرات اول مسابقات دانش آموزی خوارزمی ، رازی و دیگر مسابقات علمی دانش آموزی و برگزیدگان کنکور سراسری رتبه های زیر 100 از جمله دانش آموزانی هستند که زیر پوشش این بنیاد قرار می گیرند.
حبیبی افزود : بنیاد نخبگان با پرداخت کمک هزینه تحصیل ، جایزه های تحصیلی و معافیت نظام وظیفه تلاش می کند تا نخبگان را حمایت کند .
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.