به گزارش خبرنگار ایرنا ، محسن جهانشاهی روز یکشنبه در نشست خبری با موضوع کسب و کار دانش بنیان مازندران در ساری افزود : براساس نتایج این بررسی آماری ، در حال حاضر به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت مازندران هفت هزار دانشجو وجود دارد .
وی ادامه داد : این در حالی است که استان در اصفهان به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت پنج هزار و 900 دانشجو ، استان خراسان رضوی چهار هزار و 200 ، فارس چهار هزار و 800 و آذربایجان شرقی پنج هزار و 100 دانشجو وجود دارد .
مازندران حدود سه میلیون و 300 هزار نفر جمعیت دارد . فعالیت تعداد زیاد مراکز دانشگاهی اعم از دولتی ، غیر دولتی و پیام نور یکی از دلایل بالا بودن تعداد دانشجو در این استان است .
بر اساس آمارهای رسمی ، مازندران 200 مرکز دانشگاهی دارد که بیشتر آنها غیردولتی هستند.
دانشگاه مازندران واقع در بابلسر ، نوشیروانی در بابل ، علوم پزشکی در ساری و بابل از مهم ترین مراکز دانشگاهی دولتی در مازندران هستند . دانشگاه مازندران به عنوان قدیمی ترین مرکز آموزش عالی در این استان 11 دانشکده دارد که حدود 14 هزار دانشجو در مقاطع مختلف از کاردانی تا دکتری در آن مشغول تحصیل هستند.
این دانشگاه همچنین بیش از 360 عضو هیات علمی دارد و از جمله دانشگاههای کشور است که از دانشجویان خارجی میزبانی می کند.
رئیس بنیاد نخبگان مازندران از تعدد دانشجو و دانشگاه در استان به عنوان ' ظرفیتی بسیار خوب ' برای رشد و تعالی استان نام برد و گفت : استفاده از دیدگاهها و مشاوره دانشجویان در پارک علم و فناوری بخشی از اقداماتی است که در این چارچوب صورت گرفته است .
وی همچنین به اجرای طرح ملی شهاب در تمامی شهرستان های مازندران اشاره کرد و گفت : امسال شناسایی استعدادهای درخشان و نخبه به تعداد 50 هزار دانش آموز در استان انجام شد .
به گفته جهانشاهی پیشتر و در آغاز اجرای شهاب ، این طرح در آموزش و پرورزش ناحیه یک و 2 اجرا شد و اکنون این طرح در تمامی شهرستان های مازندران در حال اجرا است .
وی گفت : همچنین علاوه بر این دانش آموزان ، شناسایی و زیر پوشش قرار دادن دانشجویان و اساتید از دیگر اقدامات این بنیاد است که در حال حاضر 2 هزار و 500 نفر در این سطح زیر پوشش بنیاد قرار دارند .
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.