طی 2 روز گذشته 5 نفر از هموطنان‌ در استان به دلیل آشنا نبودن به فنون شنا و شنا در خارج از طرح دریا، طعمه امواج شدند

به گزارش ایلنا از ساری، سرهنگ "علیرضا باقری" در بیان جزئیات این خبر گفت: دریای مازندران یکی از جذابترین موهبت های الهی است که هرساله حجم گسترده ای از مسافرت ها در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات تابستانی را به خود اختصاص داده است.

وی، با اشاره به ایجاد طرح های سالم سازی دریا با امکانات رفاهی مناسب، تصریح کرد: طرح دریا طی سال جاری در قالب 28 طرح و 43 چادر در سطح شهرستان های ساحلی استان برپا و راه اندازی شد که با امکانات ایجاد شده، شاهد امدادرسانی و نجات جان بیش از 200 نفر از شهروندان و مسافران از غرق شدگی در دریا طی این مدت بوده ایم.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: ناآشنایی به فن شنا به خصوص شنا کردن در خارج از محدوده طرح های ایجاد شده و نقاط حادثه خیز و نیز بی توجهی به هشدارهای ناجیان غریق و ماموران انتظامی، سالانه باعث غرق ده ها نفر از شهروندان به ویژه گردشگرانی می‌شود که نا آگاهانه تن به دریا می سپارند.

سرهنگ باقری با بیان اینکه طی 2 روز گذشته، 5 نفر از هموطنان‌مان در سواحل استان غرق شده اند، عنوان کرد: در شهرستان نوشهر عصر روز گذشته 3 نفر از هموطنان به علت عدم آشنایی به فنون شنا و شنا کردن در خارج از محدوده طرح، جان باختند که جسد این افراد با حضور عوامل امدادی کشف و به سردخانه منتقل شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بیان کرد: در شهرستان های بابلسر و رامسر نیز افرادی از اهالی و ساکنان استان کرمانشاه به علت عدم آشنایی به فنون شنا و شنا در خارج از محدوده طرح، جان باختند که جسد این افراد نیز کشف و به سردخانه منتقل شد.

سرهنگ باقری در خاتمه به هموطنان توصیه کرد: هنگام استفاده از این موهبت الهی، هشدارهای ماموران انتظامی و ناجیان غریق را جدی گرفته، از شنا در نقاط ممنوعه شنا نظیر محدوده های خارج از طرح های سالم سازی، نقاط کور دریا و ساعت های تعطیلی طرح بپرهیزند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.