به گزارش خبرنگار ایرنا ، این جشنواره با هدف ایجاد شادی و نشاط در بین مردم ، مسافران و گردشگران غرب مازندران به مدت یک ماه در منطقه تفریحی ساحل رادیو دریای چالوس برپاست.
معاون حقوقی ، پارلمانی و امور استان های وزارت ورزش و جوانان در این آئین گفت : مازندران با برخورداری از امکانات گردشگری نظیر دریای خزر و رودخانه های پرآب شرائط خوبی را برای سرمایه گذاری در زمینه طرح های ورزشی آبی دارد.
گردشگری آبی به فعالیتی گفته می شود که با هدف ورزش ، تفریح و سرگرمی انجام می شود . شنا ، قایق سواری ، ماهیگیری ، غواصی ، ورزش های آبی موتوری ، موج سواری ، کایاک سواری و قایقرانی در آب های خروشان جزو گردشگری آبی محسوب می شود.
امیررضا خادم افزود : برگزاری آئین های شاد و مفرح در مناطق ساحلی کشور می تواند به ایجاد نشاط اجتماعی که رویکرد دولت است فراهم کند ضمن اینکه می تواند به توسعه و شکوفایی ورزش های همگانی بویژه آبی کمک کند.
معاون حقوقی ، پارلمانی و امور استان های وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد که برای اجرای طرح های ورزشی آبی می توان از ظرفیت بالای بخش خصوصی استفاده کرد.
شنا و قایقرانی از اصلی ترین ورش های آبی به شمار می آیند که امکان انجام آن در آب های ساحلی دریای خزر فراهم است .
دریای خزر در نیمه نخست هر سال همزمان با فرا رسیدن گرما به عنوان پایگاه و مکان مناسبی برای انجام بیشتر رشته های ورزشی آبی و تفریحات ساحلی به شمار می رود.
در حال حاضر مهم ترین ورزش های آبی که در آب های ساحلی دریای خزر بویژه در غرب مازندران از جمله چالوس متداول است ، استفاده از جت اسکی ، قایق بادبانی ، غواصی و اسکی روی آب است .
شهر چالوس حدود 6 کیلومتر ساحل و 2 رشته رودخانه حفاظت شده پرآب سردآبرود و چالوس را دارد . این منطقه به علت برخورداری از ساحل و جنگل های هیرکانی هرساله پذیرای میلیون های مسافر و گردشگراست که حدود 90 درصدشان برای دیدن ساحل و بهره مندی از مزیت این مواهب الهی به این منطقه سفر می کنند.
شهرستان چالوس با برخورداری از دست کم 130 هزار نفر جمعیت درغرب مازندران قرار دارد .
7078/ 1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.