به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در بخشی از پیام حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی آمده است: درگذشت اسوه صبر و استقامت حاجیه ‏خانم شهربانو ثمنی، همسر شهید سرافراز نوروزعلی یزدان‏خواه و مادر بزرگوار شهیدان گرانقدر رحیم، خدیجه و طوبی یزدان‏خواه، موجب تأثر و تألم خاطر شد.
وی در این پیام یادآور شد: این شیرزن مؤمنه که در سایه ارادت خالصانه به خاندان رسالت و در کنار همسر مبارز و فداکارش، عمر باعزّت خود را وقف تربیت فرزندانی شجاع و انقلابی کرد و صبورانه رنج فقدان عزیزانش را بر دوش کشید، به عنوان الگویی ارزشمند برای نسل های ایران اسلامی به یادگار ماند.
رییس جمهوری در پیام خود مصیبت وارده را به خانواده آن مرحومه و مردم استان مازندران تسلیت گفت و از درگاه خداوند برای وی علو درجات و همجواری با همسر و فرزندان شهیدش و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت کرد.
به گزارش ایرنا، شهربانو ثمنی مادر و همسر شهیدان یزدانخواه صبح روز گذشته، پس از تحمل یک دوره طولانی مدت بیماری، در سن 77 سالگی در بیمارستان امام خمینی(ره) فریدونکنار دار در گذشت.
** پیام تسلیت استاندار مازندران
در همین حال استاندار مازندران هم با انتشار پیامی ، درگذشت این همسر و مادر چهار شهید را تسلیت گفت .
محمداسلامی در پیامش نوشت : شهادت هنر انسان های از جان رسته و آزاده ای ست که در صیانت از قرآن، اسلام و عزت میهن اسلامی مان جان عزیز خود را پیشکش جانان کردند و والاتر از آن، هنر مادران و پدران بزرگواری است که با تقدیم فرزندان رشید و عزیز خویش، برای ایران و اسلام؛ افتخاری جاودان خلق نمودند.
وی افزود : مادران و همسران معظم شهدای والا مقام، مایه سربلندی ایران اسلامی هستند، همانان که با وفاداری بر سر آرمان های شهدا و گوش به فرمان ولی فقیه زمان، موجب تداوم انقلاب اسلامی شدند و با تاسی از زینب کبری (س) پس از شهادت عزیزانشان، با صبر و شکیبایی راه، یاد و خاطره عزیزانشان را گرامی داشته و تداوم بخشیدند.
اسلامی نوشت : حاجیه خانم شهربانو ثمنی، همسر و مادر شهیدان یزدانخواه یکی از این شیر زنان بود که با تربیت فرزندان انقلابی چه در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و چه در دوران 8 سال دفاع مقدس، دین خود را به نظام جمهوری اسلامی ایران ادا نمود و پس از سال‌ها تحمل بیماری به همسر شهید و فرزندان شهیدش پیوست.
وی افزود : اینجانب با نهایت تاثر و تالم درگذشت زنده یاد حاجیه خانم شهربانو ثمنی، همسر و مادر مجاهد و نستوه شهیدان یزدانخواه که با بصیرت در سال های پس از شهادت عزیزانش در مسیر ارادت و دلدادگی به حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی ، پایداری نمود به خانواده ی محترم و داغدار آن مرحوم، مردم ولایتمدار و شهیدپرور استان مازندران و شهرستان فریدونکنار و مادران والامقام شهدا تسلیت گفته، از خداوند قادر متعال برای آن اسوه استقامت، آمرزش و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسالت می نمایم.
دو تن از فرزندان این مادر به نام‌های طوبی و خدیجه در سال 1357 و در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ایران به شهادت رسیدند و پسرانش رحیم و قربانعلی به همراه پدر نیز در دوران دفاع مقدس به شربت شهادت را نوشیدند.
سیام**9314**1601** 1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.