به گزارش خبرنگارایرنا، محمدرضا واعظ مهدوی عصر روز چهارشنبه در نشست ستاد راهبردی بیمه اجتماعی مازندران افزود :
بیمه اجتماعی روستایی به دنبال گذاشتن حداقل نون و پنیر بر روی سفره افراد تحت پوشش است.
وی اضافه کرد:کسانی که تحت پوشش بیمه اجتماعی روستایی و عشایری قرار می گیرند، با حداقل پرداختی، حداقل دریافتی را نیز دارند.
واعظ مهدوی اظهارداشت : هدف دولت برای اجرای بیمه اجتماعی کمک به حداقل بگیران است و در این حوزه دو سوم حق بیمه را دولت پرداخت و یک سوم را بیمه گذار واریز می کند.
وی میانگین حق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری را در سطح کشور حدود 200 هزار ریال در ماه اعلام کرد که این پرداختی در بیمه تامین اجتماعی حدود 4 میلیون ریال است.
معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود : دولت با کمک یارانه ای به دنبال خانوارهایی است که بتوانند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و در بازنشستگی حداقل دریافتی را نیز داشته باشند.
واعظ مهدی خاطرنشان کرد : دولت برای اجرای این کارحداقل سن را 18 سال و حداکثر سن را برای بیمه گذاران 50 سال قرار داده است تا این گروه سنی بتوانند با بیمه گذاری از حداقل مزایای بازنشستگی نیز برخوردار شوند.
وی اضافه کرد : هم اکنون میانگین سن برخورداری از بیمه اجتماعی در کشور 36 سال است.
وی جوان شدن میانگین سن بیمه شدگان را از موفق بودن اجرای این طرح عنوان کرد و هدف اصلی دولت را ایجاد پوشش بیمه ای برای جوانان ساکن در مناطق روستایی دانست.
* هنرمندان صنایع دستی روستایی مشمول بیمه
مدیرعامل بیمه اجتماعی روستاییان و عشایری کشور گفت که طبق قانون هنرمندان صنایع دستی روستایی می توانند تحت پوشش بیمه اجتماعی روستایی و عشایری قرار گیرند.
واعظ موسوی افزود: همچنین کسانی که توانایی پرداختی حق بیمه 200 هزار ریالی درماه را ندارند، بیمه به دنبال جذب خیرین است تا بتوانند این گروه ها را نیز مشمول بیمه کنند.
** چالش بیمه اجتماعی
مدیرعامل بیمه اجتماعی روستایی و عشایری نداشتن خدمات درمانی و اجباری نبودن را چالش اصلی اجرای این طرح دانست و گفت که اگرچه درمان از طریق بیمه سلامت در حال پیگیری است، ولی ما دفترچه درمانی برای بیمه اجتماعی نداریم.
وی اضافه کرد : اختیاری بودن بیمه گذاری نیز باعث شده تا استقبال زیادی برای پوشش بیمه ای از سوی روستاییان صورت نگیرد که این کار نیاز به اطلاع رسانی مزیت های بیمه اجتماعی از سوی دستگاه های دولتی دارد.
طبق آمار 28 درصد از جمعیت 80میلیونی کشور در روستاها سکونت دارند.
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.