به گزارش ایرنا ، عملیات ساخت این نیروگاه از تیرماه سال 1395 با پیش بینی اعتباری بالغ بر 280 میلیون یورو از محل مشارکت بخش خصوصی و صندوق توسعه ملی در زمینی به مساحت کمتر از هشت هکتار در شهرستان نوشهر آغاز شد.
واحد گازی این نیروگاه قابلیت تولید حدود 310 مگاوات و واحد بخار آن نیز حدود 150 مگاوات برق را دارد و بنا به اظهار نظر سرمایه گذار این طرح ملی ، واحد بخار آن نیزقرار است در سال آینده وارد مدار شود.
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی دراین آئین به خبرنگاران گفت :‌اگرچه سنگ بنای ساخت این نیروگاه مربوط به دوره قبل از شکل گیری دولت یازدهم بوده ولی عملیات ساخت آن از سال 1395 آغاز شده است.
محسن طرزطلب افزود : امیدواریم با وارد شدن واحد گازی این نیروگاه در شبکه های سراسری شاهد رفع کمبود انرژی الکتریکی در منطقه گردشگرپذیرغرب مازندران باشیم .
*ساخت 20 هزار مگاوات تولید برق نیروگاهی در کشور
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور گفت : با همکاری بخش خصوصی حدود 20 هزار مگاوات نیروگاه برق در کشور در حال احداث است.
طرزطلب افزود :‌ برای هرهزار مگاوات تولید برق ، حدود 600 میلیون یورو سرمایه گذاری پیش بینی شده است و تا پایان این دولت حدود 5 هزار مگاوات برق نیروگاهی وارد مدار می شود.
*رشد 2 برابری میانگین مصرف برق در مازندران نسبت به کشور
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان های مازندران و گلستان نیز گفت :‌ رشد میزان پیک مصرف برق در کشور بیش از 5 درصد است درحالی که در مازندران این عدد حدود 12 درصد است.
حسین افضلی ، ورود میلیون ها مسافر و گردشگر را از علت های افزایش مصرف برق در استان مازندران برشمرد و ابراز امیدواری کرد که با وارد مدار شدن واحد گازی این نیروگاه حدود 30 درصد کمبود انرژی الکتریکی در این منطقه رفع شود.
شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران عهده دار تامین برق دست کم 580 هزار مشترک است.
7078 /1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.