سید حسین درویشی روز شنبه در جمع خبرنگاران در ساری افزود: بر اساس تامین ظرفیت برای مراکز آموزش فنی و حرفه ای مازندران، 72 مربی در آموزشگاهای استان به عنوان نیروی ثابت جذب شدند.
وی بیان کرد: 38 مربی باقیمانده نیز به دلیل فقدان ردیف شغلی سازمانی در دیگر دستگاه ها از جمله ، آموزش و پرورش ، جهاد کشاورزی ، منابع طبیعی و سازمان استاندارد جذب شدند .
به گفته درویشی استان مازندران جزء معدود استان هایی است که تمامی مربیان حق التدریس آن جذب و در دستگاه های مختلف مشغول به کار شدند.
**آموزش مهارت های فنی، راه برون رفت از بحران اشتغال
سرپرست اداره کل فنی و حرفه ای مازندران گفت: برای برون رفت از بحران بیکاری ، چاره ای جز آموزش و کسب مهارت های فنی نیست و مردم باید خود را به این سمت برسانند.
درویشی تاکید کرد: امروز همه مردم کشور با تهدید تحریم های اقتصادی بر زندگی خود آگاه هستند و برای مقابله با آن نخستین گام، فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای می باشد.
وی ادامه داد: باید قبول کرد که نهاد های آموزشی در آموزش های فنی و مهارتی شکست خورده و ارائه مدرک نتوانسته مشکل بیکاری جوانان را حل کند
سرپرست اداره کل فنی و حرفه ای مازندران گفت : این مدرک گرایی نه تنها سطح توقع قشر جوان ما را نسبت به فرصت های شغلی بالا برده بلکه موجب وقفه سنی برای ورود به عرصه اشتغال نیز شده است.
درویشی همچنین به آگاهی بخشی خانواده ها در هدایت تحصیلی دانش آموزان اشاره کرد و گفت: هدایت تحصیلی نباید محدود به رشته های نظری شود زیرا در کشورهای پیشرفته دانش آموزان با مهارت های حوزه فنی و حرفه ای علاوه بر دروس نظری آشنا می شوند و آن را برای کسب و کار فرامی گیرند.
** برگزاری سه هزار و 200 دوره آموزشی مهارتی در سال گذشته
درویشی اعلام کرد: سه هزار و 200 دوره آموزشی در 782 حرفه مهارتی سال گذشته در مراکز فنی و حرفه ای مازندران برگزار شد.
وی گفت: مازندران از 20 مرکز دولتی آموزش مهارت های فنی و با 176 کارگاه و بیش از 900 آموزشگاه مهارتی خصوصی بهره می برد که بیش از یک هزار و 200 مربی فعال در بخش دولتی و خصوصی دارد.
سرپرست آموزش فنی و حرفه ای مازندران این میزان ظرفیت را برای استان مطلوب دانست و افزود: مهارت جویان بخصوص جوانان می توانند از این ظرفیت استان بهره ببرند که نسبت به استان های دیگر کمیاب است.
درویشی کسب هفت مدال طلا ، یک نقره و هشت دیپلم افتخار در مرحله کشور و رتبه سوم در رشته تاسیسات در مسابقات جهانی ابوظبی را کارنامه خوب مهارت آموزان مازندران دانست .
وی به انعقاد تفاهم نامه با نیروهای مسلح اشاره کرد و ادامه داد: سربازان نظام وظیفه به موازات دریافت کارت پایان خدمت آموزش فنی و حرفه ای را فرا می گیرند که در استان مازندران پیش از فراگیری مهارت دوره آموزش کسب و کار برگزار می شود.
**بهره مندی تمامی آموزش دیده ها از تسهیلات اشتغال
درویشی تاکید کرد: تمامی کارآموزانی که آموزش های مهارتی را دیده و دارای مدرک از فنی و حرفه ای می باشند می توانند از تسهیلات اشتغالزایی بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه فنی و حرفه ای بر اساس قوانین جدید نمی تواند به طور مستقیم متولی پرداخت تسهیلات باشد افزود: دارندگان مدارک فنی و حرفه ای می توانند از طریق بهزیستی ، کمیته امداد امام خمینی ، بسیج سازندگی و دیگر متولیان تسهیلات بهره مند شوند.
**برگزاری آزمون آنلاین در تمامی مراکز آموزشی استان تا پایان سال 97
سرپرست آموزش فنی و حرفه ای مازندران از برگزاری آزمون آنلاین در تمامی مراکز آموزش مهارت های فنی و حرفه ای استان تا پایان سال خبر داد .
درویشی اعلام کرد که در حال حاضر 17 مرکز به سامانه آزمون آنلاین مجهز هستند.
وی ویژگی برگزاری آزمون آنلاین آموزش های مهارتی را در صرفه جویی در هزینه، وقت و همچنین جلوگیری از مراجعه حضوری اعلام کرد.
درویشی همچنین از پیشرفت فیزیکی 85 درصدی ساخت آموزشگاه مهارتی خواهران ساری خبر داد و گفت که امیدواریم تا پایان سال 97 اتمام و بهره برداری شود.
سرپرست آموزش فنی و حرفه ای مازندران به پیشرفت 90 درصدی ساخت مرکز آموزش هتل داری رامسر اشاره کرد و افزود: با توجه به محوریت گردشگری به عنوان اقتصاد غرب استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.