معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران از اعتبار 6 میلیارد و 60 میلیون تومانی طرح های ساماندهی دریای استان خبر داد و گفت: این اعتبارات در حوزه های مختلف طرح های ساماندهی دریا هزینه خواهد شد.

به گزارش ایلنا از ساری،احمد حسین زادگان در جلسه ستاد ساماندهی طرح های دریای استان در چالوس با بیان این که حفظ جان مردم در شناگاه ها مهم ترین وظیفه متصدیان و خط قرمز برای ماست، اظهار داشت: تمام ناجیان غریقی که در سواحل به کارگرفته می شوند باید از طریق هیئت نجات غریق استان گزینش شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، همچنین از کاهش 40 درصدی آمار غریق در دریای مازندران نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: هرچند این کاهش دستاورد خوبی است ولی رضایت بخش نیست و باید به دنبال راهکارهای جدیدی برای رساندن آمار به عدد صفر باشیم.

حسین زادگان یکی از اقدامات جدید برای کاهش غریق را افزایش ساعت فعالیت ناجیان غریق با توجه به گرمای هوا دانست و بر ضرورت تحقق آن تاکید کرد .

وی یادآور شد: گرمای زیاد هوا موجب تغییر ساعت شنا از روز به شب شده است و لازم است ناجیان غریق شب ها هم در محل های اجرای طرح حضور داشته باشند .

حسین زادگان با بیان این که برابر اعلام ستاد ساماندهی طرح های دریای استان، طرح های ساحلی از ساعت 8 صبح فعالیتش را آغاز می کند و ساعت 8 شب هم به پایان می رسد، عنوان داشت: آمارهای سال های گذشته نشان می دهد دستکم 30 درصد آمارغریق در سواحل مازندران مربوط به شناگرانی بوده که شب هنگام و در نبود ناجیان غریق وارد آب شدند .

معاون استاندار مازندران پرداخت بموقع حقوق ناجیان غریق را هم بر انگیزه آنان برای فعالیت و کاهش آمار غریق موثر دانست و اظهار داشت: امسال 6 میلیارد و 60 میلیون تومان اعتبار استانی برای طرح های ساماندهی دریای استان در نظر گرفته شده است که علاوه بر پرداخت بموقع حقوق ناجیان غریق برای تامین تجهیزات ناجیان غریق، پشتیبانی و فعالیت های فرهنگی هزینه خواهد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.