اِن ماریه اسلوت کارلسن (Anne Marie Sloth Carlsen) روز چهارشنبه در حاشیهٔ جلسهٔ کارگروه راهبری پروژهٔ مدیریت چندمنظورهٔ جنگل‌های هیرکانی در چالوس، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: چشم‌اندازهای جنگل‌های هیرکانی با مناطق دیگر متفاوت است.
وی با تأکید بر اهمیت جنگل‌های هیرکانی اظهار داشت: کشورم دانمارک، در عصر یخبندان تغییر زیادی کرد ولی جنگل‌های هیرکانی از یخبندان محفوظ ماند.
نمایندهٔ مقیم سازمان ملل متحد در پاسخ به این سؤال که اجرای پروژهٔ مدیریت چندمنظورهٔ جنگل‌های هیرکانی، چه شباهت‌ها و تفاوت‌هایی با پروژه‌های مشابه در دیگر کشورها دارد تأکید کرد: ایران در مقایسه با برخی کشورهای دیگر، ظرفیت‌های نهادی ، اداری و ساختار بهتری دارد.
اسلوت کارلسن ادامه داد: ظرفیت مطلوب ادارات دولتی و دستگاه‌ها کمک می‌کند تا با دادن فرصت‌های بیشتر به جوامع محلی و مردم، فرایندها و پروژه‌ها با سرعت و مدل بهتری پیش رود و کارها بهتر انجام شود.
وی تصریح کرد: برای اجرای پروژهٔ مدیریت چند منظورهٔ جنگل‌های هیرکانی، مشابه دیگر کشورها، تلاش کردیم از رویکرد پایین به بالا استفاده کنیم تا مردم فرصت و ظرفیت مناسب‌تر و بیشتری برای مدیریت داشته باشند و در این بخش به ما کمک کنند.
پروژه مدیریت چندمنظوره جنگل‌های هیرکانی در پی توافق سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با برنامه عُمران ملل متحد (UNDP) و صندوق تسهیلات جهانی محیط زیست (GEF) از اردیبهشت 1392 به صورت آزمایشی در چهار منطقه از شمال کشور و به مدت پنج سال کار خود را آغاز کرد و مرکز آن در معاونت امور جنگل سازمان جنگل‌ها و مراتع در شهرستان چالوس مستقر است.
این پروژه به صورت آزمونه‌ای (pilot) در جنگل‌های فَری‌رود در شهرستان رودبار و زیلَکی‌رود در شهرستان سیاهکل و همچنین دو هزار و سه‌هزار در شهرستان تنکابن و بَلیران در شهرستان آمل و چهل‌چای در شهرستان مینودشت اجرا شد.
7517/ 1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.