به گزارش خبرنگار ایرنا ، عبدالصمد صفرنژاد روز یکشنبه در نشست شورای ترافیک شهرستان افزود :‌ بیشتر مردم شهرستان از قشر کارگر ، دانشجو ، کشاورز و کارمند هستند و نباید با افزایش غیرمتعارف بر آنان فشار وارد کرد.
وی با بیان این که پارسال نرخ حمل و نقل درون شهری در نوشهر حدود 12 درصد افزایش داشت ، گفت :‌ منطقی نیست در شرائط کنونی، پیشنهاد افزایش نرخ کرایه ها در برخی از مسیرها حدود 26 درصد مطرح شود و افزایش هشت تا 10 درصد قابل قبول خواهد بود.
فرماندار نوشهر گفت : امسال طبق دستور استانداری تعیین نرخ کرایه ها به شهرستان ها سپرده شده و لازم است باید به گونه ای تدبیر شود تا علاوه بر حفظ حقوق مردم و رانندگان مسافر بر شاهد نارضایتی در این حوزه نباشیم .
صفرنژاد ، نصب برچسب تعیین نرخ روی شیشه خودروها و نیز پارچه نوشته در حوزه شهری و روستایی برای آگاهی مردم از نرخ مصوب کرایه را ضروری دانست و تاکید کرد : اگر راننده ای در این زمینه تخلف کرد ، مردم موضوع را به مبادی ذیربط که در برچسب ها مشخص شده ، اطلاع دهند.
وی به اعضای شورای ترافیک شهرستان توصیه کرد که برای تعیین و تصویب نرخ کرایه خودروهای درون شهری و برون شهری این موضوع مهم هفته آینده در نشست فوق العاده مورد بررسی قرار گیرد.
افزایش خودسرانه کرایه حمل و نقل درون شهری در نوشهر تاکنون نیز با برخورد قانونی مراجع صاحب صلاحیت همراه بوده و متخلفان جریمه شدند.
براساس آمار منابع رسمی ، از ابتدای سال جاری تاکنون دستکم 14 راننده خودروی مسافربر در مسیرهای نوشهر- نیرنگ ، سنگن تجن ، خیرسر و تازه آباد به علت افزایش خودسرانه کرایه به اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان معرفی شده اند.
رانندگان این خودروها ، نرخ مصوب سال گذشته این مسیرها را که حدود 950 تومان تعیین شده بود ، رعایت نکرده و از هرمسافر حدود یکهزار و 500 تومان دریافت کرده بودند.
در نشست شورای ترافیک نوشهر شماری از اعضا تردد خودروهای سنگین و ترافیک ناشی از آن ، ساخت غیراصولی پارکینگ طبقاتی و بی رغبتی مسافران و گردشگران برای توقف خودروها در این توقفگاه ، سست شدن پایه های پل ماشلک و احتمال فرو ریختن این پل در مسیر جاده پرتردد نوشهر - رویان ، ضعف نظارت در برخورد با سد معبر سطح شهر را از مهم ترین مشکلات موجود دراین شهرستان برشمردند.
دستکم 313 راننده خودروی خطوط شهری و 250 راننده خودروی خطوط روستایی در 22 ایستگاه شهرستان با جمعیت دستکم 130 هزارنفری نوشهر منطقه غرب مازندران فعالیت دارند.
7078 /1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.