به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد اسلامی روز یکشنبه در ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ساری افزود : برای ایجاد این تعداد شغل 15 تا 30 میلیارد ریال تسهیلات کارآفرینی به متقاضیان واقعی و کاربلد در حال پرداخت است .
وی توضیح داد : این تعداد شغل جدید و پرداخت تسهیلات کارآفرینی به متقاضیان جدای از تسهیلات اشتغالزایی و ایجاد شغل از طریق دستگاههای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره ) است .
استاندار مازندران یکی از دلایل مهم انباشت بیکاری در جامعه را پرداخت تسهیلات اشتغال به افراد فاقد صلاحیت در گذشته برشمرد و گفت : دولت تدبیر و امید تلاش کرده است تا با ایجاد سامانه ای خاص و نظارت و کنترل دایمی ، تسهیلات را به افراد واجد شرایط و کارآفرین واقعی برساند و بر هزینه شدن این تسهیلات تا ایجاد شغل نظارت دارد .
وی افزود : سامانه های مرتبط در حال حاضر به صورت روزانه روند دریافت تسهیلات و انجام کار توسط دریافت کنندگان این نوع تسهیلات را کنترل می کنند تا منجر به اشتغال واقعی شود .
وی همچنین کنترل و نظارت بنگاههای اقتصادی را از دیگر اقداماتی نام برد که به صورت جدی و ویژه توسط تیم های رصد انجام می شود .
دولت تدبیر و امید در پنج سال گذشته با پرداخت تسهیلات رونق تولید و ایجاد اشتغال موفق شده است نرخ بیکاری را در مناطق مختلف کشور از جمله مازندران کاهش دهد.
بر اساس گزارش مرکز آمار ایران ، نرخ بیکاری در مازندران که تا پیش از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید بیش از 12 درصد بود در سال گذشته تک رقمی شد.
دولت در سه سال گذشته بیش از یکهزار میلیارد تومان تنها برای رونق و به حرکت در آوردن چرخ تولید در مازندران تسهیلات پرداخت کرد .
تعریف و پرداخت تسهیلات به روستاییان و عشایر نیز اقدام دولت در سال 96 بود که همچنان ادامه دارد .
** ضرورت تببین دستاوردهای 40 ساله نظام
استاندار مازندران همچنین با اشاره به اینکه دهه فجر امسال ، چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است ، گفت : با برنامه ریزی های منسجم و هماهنگ باید دستاوردهای نظام را به درستی و خوبی به جامعه معرفی کنیم .
وی افزود : در برهه زمانی فعلی که ابزارهای اطلاع رسانی متنوع و نقش فضای مجازی بیشتر شده ، گاهی شاهد انتشار اخبار و مطالب خلاف واقع هستیم که هدف آن کمرنگ کردن عملکرد نظام است و رسانه ها می توانند در این زمینه به خوبی نقش ایفا کنند .
اسلامی تاکید کرد : نباید در این بمباران تبلیغاتی و شایعه پراکنی فضای مجازی ، مسائل مربوط به کارکرد انقلاب اسلامی مغفول بماند و مردم باید نسبت به آن آگاهی یابند .
وی از اعتماد ملی به عنوان بزرگ ترین سرمایه نظام نام برد و ادامه داد : تخریب باور مردم برای از بین بردن این اعتماد از اهداف دشمنان است که با بسیج تمامی امکانات برای تنویر افکار عمومی درباره انقلاب اسلامی و کارکردهای آن باید در مقابلش بایستیم .
استاندار مازندران با تاکید بر این که دشمنان به دنبال ضربه زدن به نظام و تضعیف آن هستند ، گفت : آنان با تکرار مطالب در خصوص ناکارآمدی نظام به دنبال اثربخشی حرفهای القایی خود هستند و بهترین پاسخ در مقابل این هجمه8 نیز تکرار کارکردهای انقلاب اسلامی است .
اسلامی نقش مردم را در پویایی و ماندگاری نظام و دستاوردهای آن مهم توصیف کرد و افزود : باید در برنامه های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ، کارکردها و اقدامات مردم بیان شود .
شورای سیاستگذاری و راهبردی بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروی انقلاب اسلامی در مازندران دارای 12 کارگروه شامل فرهگنی و هنری ، اقتصادی ، علم و فناوری ، روستا و محرومیت زدایی ، ورزش و جوانان ، زنان ، تشکل های مردم نهاد ، حوزه و روحانیت ، ایثار و شهادت ، بهداشت و درمان ، دفاع و بسیج مردمی ، رسانه و فضای مجازی است .
در این جلسه علاوه بر ابلاغ و اهدای احکام روسای این کارگروهها ، مقرر شد تا هر یک از این کارگروهها ظرف مدت 2 هفته آینده برنامه های پیشنهادی خود را در خصوص سالگرد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کنند .
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.