به گزارش خبرنگار ایرنا ، سعید آرام روز شنبه در نشست خبری افزود : برای ساخت و تجهیز این مرکز کاملا مجهز که قابل استفاده تمامی گروههای معلولان است ، بیش از 45 میلیارد ریال هزینه شده است .
وی زمان بهره برداری از این استخر را هفته بهزیستی امسال اعلام کرد و توضیح داد : در مجموع همزمان با این هفته طرح های مختلفی با اعتیار 190 میلیارد ریال بهره برداری یا کلنگ زنی می شود.
آرام تحویل 115 واحد مسکونی با اعتبار 11 میلیارد ریال به مددجویان بهزیستی را از دیگر برنامه های هفته بهزیستی در مازندران اعلام کرد.
وی گفت که 2 هزار و 800 نفر از مددجویان استان از سال 95 تاکنون با حمایت های بهزیستی مسکن خود را تحویل گرفته اند و بیش از 80 درصد پروژه های واگذاری مسکن مددجویان نیز در دست احداث است.
مدیرکل بهزیستی مازندران همچنین از افتتاح اولین مرکز ماده 16 مختص بانوان در استان همزمان با هفته بهزیستی خبر داد.
وی گفت : پیش از این برای زنان معتاد متجاهر و بی خانمان مرکز درمان اجباری در استان وجود نداشت که این مرکز در شهرستان ساری ساخته شده و آماده افتتاح است .
او افزود : اولین مرکز و بنیاد ژنتیک شمال کشور هم در هفته بهزیستی در مازندران کلنگ زنی و به صورت کامل توسط خیران ساخته می شود.
وی آغاز عملیات اجرایی اولین مرکز جامعه توانبخشی و توانمندسازی معلولان غرب مازندران در نوشهر با اعتباری بالع بر 20 میلیارد ریال را از دیگر برنامه های هفته بهزیستی اعلام کرد.
آرام گفت : امروز نیز اولین خانه سلامت روزانه یا نگار مهر مرکز روزانه ارایه خدمات به دختران در معرض آسیب افتتاح شد.
وی افزود: همچنین مرکز بازپروری زنان آسیب دیده به منظور ارایه خدمات روزانه به زنان آسیب دیده در هفته بهزیستی در آمل افتتاح می شود.
مدیرکل بهزیستی مازندران گفت : مرکز نگهداری شبانه روزی کودکان بی سرپرست در آمل نیز که با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال احداث شده طی هفته بهزیستی افتتاح می شود.
آرام از افتتاح ساختمان اداره بهزیستی سیمرغ و نمایندگی بهزیستی در کجور نوشهر ، طرح بوم گردی با استفاده از طرفیت ها و فرهنگ غنی روستایی برای زنان سرپرست خانوار در هزارجریب نکا و نور به عنوان دیگر پروژه هایی نام برد که در هفته بهزیستی به بهره برداری می رسد.
وی افزود : افتتاح 6 مرکز مشاوره و 10 مهدکودک و کارگاه های سلامت و بخشی از پروژه های توانبخشی در شهرهای مختلف از دیگر برنامه های هفته بهزیستی است.
21 تا 29 تیرماه هفته بهزیستی نام دارد.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.