به گزارش خبرنگارایرنا، براساس گزارش مردمی این آتش سوزی که دقایقی قبل از یکی از شبستان های این مسجد شروع شده بود به کل مسجد سرایت کرد و آتش نشانان ساری سرگرم خاموش کردن آتش هستند.
قرارگیری مسجد جامع ساری در حاشیه بازار قدیمی نرگیسه در مرکز این شهر که محل اجتماع شهروندان محسوب می شود، نگرانی هایی را مبنی بر احتمال سرایت آتش به پاساژهای اطراف افزایش داده است.
مرکز اطلاعات فرماندهی آتش نشانی شهرداری ساری، آتش سوزی در شبستان مسجد جامع شهر ساری را مورد تایید قرار داد و اعلام کرد که نیروهای آتش نشانی از ایستگاه های مختلف شهر برای خاموش کردن آتش به منطقه اعزام شدند.
همچنین مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران نیز با تایید این آتش سوزی بیان جزییات بیشتر در مورد این حادثه را مربوط به آتش نشانی شهرداری ساری دانست.
جزییات بیشتر در مورد آتش سوزی در مسجد جامع شهر ساری در خبرهای تکمیلی ارسال می شود.
مسجد جامع ساری مربوط به سده‌های اولیه دوران‌های تاریخی پس از اسلام - دوره قاجار است و در ساری، محله چناربن، داخل بازار نرگسیه واقع شده و این اثر در تاریخ 8 اسفند 1377 با شمارهٔ ثبت 2272 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.
بنای کنونی مسجد جامع ساری حاصل بازسازی‌های مکرر در دوران قاجاریه و پهلوی است؛ ولی در میزان قدمت و بنیان‌گذار آن اختلافاتی وجود دارد. اکثراً این بنا را به دوران عباسیان منتسب می‌دانند و ساخت آن را به دوره پس از سقوط اسپهبد خورشید می‌رسانند. داستانی مبنی بر ساخت این مسجد بر روی ویرانه‌های یک آتشکده وجود دارد.
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.