دبیر رویداد بین المللی توسعه و مهندسی ساخت از رویداد در بین المللی توسعه و مهندسی ساخت در مازندران خبر داد و گفت: دو وزیر در این رویداد شرکت می کنند.

به گزارش ایلنا از ساری،کامران حسن زاده عصر امروز در نشست خبری دبیران  رویداد بین المللی توسعه و مهندسی ساخت، در محل سالن جلسات جهاددانشگاهی مازندران با بیان اینکه این رویداد بزرگ  برای نخستین بار در این سطح وسیع در کشور و استان مازندران برگزار می شود، گفت: از آنجایی که بخش اعظم صنعت به ساختمان اختصاص دارد بنابراین همایش بزرگی نظیر "رویداد بین المللی توسعه و مهندسی ساخت" می تواند نخستین گام بلند در اجرای قوانین و مقررات نظام مهندسی ساختمان باشد.

وی در ادامه بر لزوم هرچه بهتر برگزاری این رویداد با مشارکت رسانه های استان تاکید کرد و افزود: این همایش با محوریت علم و صنعت و با حضور اساتید برجسته حوزه ساختمان از کشورهای اروپایی، در روزهای ۲۷، ۲۸ و ۲۹ تیرماه سالجاری در متل بانک ملی  بابلسر برگزار می شود.

دبیر "رویداد بین المللی توسعه و مهندسی ساخت" و عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان مازندران، درباره اهداف برگزاری این رویداد بزرگ بین المللی گفت: نظام مهندسی مازندران با ۳۵هزار عضو سومین استان در کشور به لحاظ شمار مهندسین بوده که از این حیث حرفی برای گفتن در کشور دارد.

حسن زاده،  در ادامه با اشاره به اینکه ۲۱سال از آغاز شکل گیری سازمان نظام مهندسی ساختمان گذشته است، گفت: در کل کشور حدود ۴۵۰تا ۵۰۰هزار مهندس عضو سازمان هستند که باید برای ارتقاء و به روز رسانی مهارت، دانش و تخصص  آنان برنامه ریزی شود تا بتوانیم در جهت صادرات خدمات مهندسی به دیگر کشورها قدم هایی برداشته شود.

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران، جایگاه نظام مهندسی مازندران را در کشور برجسته و مطلوب خواند و گفت: در طی سالهای اخیر  کاهش فوتی های ناشی از زلزله های چند ریشتری نسبت به زلزله های دهه های گذشته نشان از بهبود وضعیت ساخت و ساز ایمن در کشور و پیشرفت در عملکرد نظارتی و مداخله ای نظام مهندسی ساختمان دارد و این در حالی است که هنوز نظام مهندسی در نماسازی و معماری داخلی ساختمان به جایگاه مورد نظر نرسیده است.

حسن زاده، با بیان اینکه تاکنون نظام مهندسی نتوانسته در بحث صادرات خدمات مهندسی کشور ،اقدام عملیاتی برجسته ای انجام بدهد، گفت: انتظار داریم رویداد بین المللی توسعه و مهندسی ساخت فرصت و زمینه ای برای  صدور خدمات مهندسی، انتقال تجربیات دیگر کشور  و تجربیات مهندسان استان و کشور را فراهم کند.

وی، با اشاره به اینکه این همایش بزرگ علمی در سه روز متوالی و با حضور مهمانانی از اساتید برجسته از کشورهای ایتالیا، آلمان، اتریش، هند،اسپانیا و کره جنوبی و با مشارکت دانشگاه مازندران و جهاددانشگاهی مازندران در بابلسر برگزار میشود، افزود: برپایی نمایشگاه جانبی، برگزاری ورک شاپ و کارگاه های آموزشی و برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه و ....از بخش های مهم این رویداد بزرگ علمی استان است.

دبیر رویداد بین المللی توسعه و مهندسی ساخت، از حضور وزیر ارتباطات و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این رویداد بزرگ بین المللی خبر داد و گفت: برای پذیرش  حدود یکهزار و ۲۰۰مهمان در این همایش برنامه ریزی بعمل آمده است ضمن اینکه همه بخش های این برنامه چه در بعد معنوی و مادی بدون مشارکت بخش دولتی و به صورت خودگردان و از محل درآمد ثبت نام و نمایشگاه هزینه خواهد شد.

حسن زاده، برگزاری رویداد بین المللی توسعه و مهندسی ساخت را آغازی برای پیوند مهندسی با صنعت و علم روز خواند و گفت:  علاقمندان و شرکت کنندگان در این همایش ضمن دریافت تجربیات و تخصص اساتید برجسته دنیا گواهینامه ی این همایش را نیز دریافت می کنند و با صنعت به روز ساختمان دنیای امروز با حضور اساتید برجسته از کشورهای اروپایی آشنا خواهند شد .

وی ضمن قدردانی از استاندار مازندران ، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس دانشگاه مازندران و رئیس جهاددانشگاهی استان عضو شورای سیاستگذاری همایش و دیگر دست اندرکاران و حامیان معنوی برگزاری این رویداد ، تصریح کرد: دانشگاه مازندران در کمیته علمی همایش و در ۸رشته اصلی و با حضور ۷استاد این دانشگاه به عنوان دبیران کارگاه ها، همکاری برجسته ای دارد ضمن اینکه این دانشگاه پل ارتباطی این همایش با ۱۷دانشگاه دنیا و اساتید برتر آن برای انتقال تجربیات به مهندسان و فارغ التحصیلان  عضو نظام مهندسی می باشد.

حسن زاده، نگاه به نظام مهندسی  را در امر ساخت و ساز تا دو دهه پیش، تنها در زمینه تهیه نقشه عنوان کرد و افزود: اما اکنون چندسالی است که این نگرش در بحث صنعتی شدن ساختمان هدایت شده است.

دبیر رویداد بین المللی توسعه و مهندسی ساخت و عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان مازندران، از حضور انبوه سازان، شهرداران و شوراییان استان در این همایش خبر داد و گفت: صنعت ساختمان، همواره در حال به روز شدن و پیشرفت است که می طلبد برای صدور خدمات مهندسی کشور به کشورهای حاشیه مهندسان و فارغ التحصیلان این صنعت از تجربیات و دانش دنیا آگاهی داشته باشند .

حسن زاده، در پایان با اشاره به برگزاری این رویداد بزرگ علمی و صنعتی در مازندران، گفت: مراسم افتتاحیه و اختتامیه این رویداد در متل بانک ملی بابلسر برگزار می شود و نمایشگاه و بخش های کارگاهی آن  در مدت سه روز در محل دانشگاه مازندران دایر خواهد شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.