به گزارش ایرنا ، عبدالصمد صفرنژاد روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان نوشهر همچنین گفت : دولت تسهیلات قابل توجهی در قالب ایجاد اشتغال برای این شهرستان پیش بینی کرده ولی متاسفانه به علت کم کاری برخی از مسئولان شعب بانکی موفق به جذب تسهیلاتی که سهم این شهرستان بوده ، نشده ایم .
دولت تدبیر و امید برای توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی ، عشایری و مناطق محروم کشور 120هزار میلیاردریال تسهیلات در کشور در نظرگرفته است .
براساس قانون و مصوبه دولت ، این میزان تسهیلات در شهرهای زیر 10 هزار نفر با کارمزد 10 درصد و برای مناطق روستایی و عشایری با 6 درصد کارمزد و باز پرداخت پس از سه سال تنفس پیش بینی شده است.
فرماندار نوشهر گفت :‌ بیش از 8 میلیارد تومان سهم اشتغال این شهرستان بوده و پس از ساعت ها نشست و بررسی برای جذب این میزان اعتبار در نهایت 64 طرح که زمینه ساز فرصت شغلی برای 110 نفر فراهم می شود ، به تصویب رسید.
صفرنژاد افزود : تسهیلاتی که تاکنون متقاضیان جویای کار توانستند از بانک ها دریافت کنند ، نزدیک به یک میلیارد تومان است که غالبا مربوط به اشتغال روستایی و عشایری بوده و این رقم بسیارناچیز و رضایت بخش نیست .
صفرنژاد همچنین خواستار همکاری مسئولان ادارات از جمله امورتوزیع نیروی برق ، گاز و آب و فاضلاب با سرمایه گذار ساخت هتل آراز در این شهرستان شد و گفت که عملیات اجرایی این طرح از سال 95 با سرمایه گذاری بیش از 500 میلیارد تومان آغاز شده و با بهره برداری از آن زمینه شغلی برای دستکم 400 نفر فراهم می شود بنابراین نباید در روند عملیات اجرایی این طرح مشکلی ایجاد شود.
*ساخت نیروگاه 460 مگاواتی از دستاوردهای دولت تدبیرو امید
نماینده مردم شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی نیز گفت : امروز ساخت و بهره برداری از نیروگاه 460 مگاواتی غرب مازندران در نوشهر از دستاوردهای مهم این دولت در این منطقه است .
قاسم احمدی لاشکی ابراز امیدواری کرد که با توجه کاهش نزولات جوی و غیرفعال شدن نیروگاه های آبی در تولید برق حدود 300 مگاوات از برق تولیدی نیروگاه 460مگاواتی غرب مازندران وارد مدار شده و مشکل کمبود برق غرب مازندران حل شود.
این نیروگاه از سال 86 عملیات اجرایی آن آغاز شد ولی طبق اسناد موجود ، تعلل صورت گرفته در سال های اولیه سبب شد تا روند اجرائی آن در برخورد با تحریم های ظالمانه متوقف شده و تمامی کارها مسکوت بماند.
تکمیل و تجهیز این نیروگاه به دنبال دست یابی به توافق هسته ای (برجام ) و لغو برخی از تحریم ها ، از سرگرفته شد و از تابستان 95 نیز در پی چند بازدید مسئولان دولت یازدهم روند پرشتابی پیدا کرد.
یکی از اقدامات اساسی صورت گرفته در دولت یازدهم ، خریداری و وارد کردن تجهیزات این نیروگاه پس از حدود 9 سال از زمان عملیات اجرایی آن با همکاری سرمایه گذار بخش خصوصی بود که سبب شد امیدها برای به سرانجام رسیدن این طرح ملی زنده شود.
برای ساخت این نیروگاه با همکاری بخش خصوصی حدود هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است .
7078/ 1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.