شرکت های هواپیمایی از انجام پرواز به فرودگاه رامسر به دلیل موانع پروازی از جمله وجود درخت و دکل های فشار قوی برق در مسیر باند پرواز ، ممانعت کردند و در مدت 2 ماه اخیر هواپیمایی از این فرودگاه نشست و برخاست نکرد .
سعداله وطن خواه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : فرودگاه رامسر که پیش از این تنها پرواز رامسر به تهران را داشت از این پس روزانه این پرواز را انجام می دهد .
وی ادامه داد : از روز سه شنبه 26 تیرماه نخستین پرواز شرکت هواپیمایی آسمان و از 30 تیرماه اولین پرواز شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در مسیر تهران -رامسر - تهران از سر گرفته می شود .
به گفته مدیر کل فرودگاههای مازندران، پروازهای فرودگاه رامسر بصورت روزانه انجام می شود و با توجه به فصل تابستان و حضور مسافران در غرب مازندران ، تعداد این پرواز به 2 پرواز در روز افزایش خواهد یافت .
وی گفت که امیدوار است با شروع عملیات پروازی ، بتوان از ظرفیت ناوگان هواپیمایی شرکت های هما و آسمان در جهت افزایش مسیرهای پروازی استفاده کرد .
** افزایش پروازهای فرودگاه رامسر
وطن خواه از پیشنهاد برقراری 2 پرواز جدید در مسیر های مشهد و اصفهان در فرودگاه رامسر خبر داد و افزود : با اعلام پاسخ و ارائه برنامه پروازی از سوی شرکت های هواپیمایی ، بستر خوبی برای جابجایی مسافران از طریق زیرساخت موجود در این فرودگاه فراهم خواهد شد .
وی در خصوص هزینه اجرای طرح های رفع موانع پروازی فرودگاه رامسر گفت که هر یک از سازمان های دخیل در ایجاد این موانع پروازی ، هزینه رفع آن را پرداخت کردند .
به گفته مدیر کل فرودگاههای مازندران به طور مثال شرکت توزیع برق غرب استان برای برداشتن و جابجایی دکل های فشار قوی برق از منابع و اعتبارات خود برای این منظور هزینه کرده است .
وی همچنین به وجود برخی موانع پروازی در فرودگاه ساری اشاره کرد و ادامه داد : هماهنگی های لازم برای برداشتن دکل های فشار قوی برق انجام شد تا مشکلی در نشست و برخاست هواپیماها در این فرودگاه بوجود نیاید .
مازندران سه فرودگاه در شهرستان های ساری ، رامسر و نوشهر دارد و ماهانه 680 پرواز در مسیرهای تهران ، مشهد ، شیراز ، بندرعباس ، عسلویه ، کیش ،اهواز ، عتبات عالیات و عربستان در این فرودگاهها نشست و برخاست دارند .
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.