یدالله طهماسبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : از 781 هزار پورت اینترنت منصوبه بر روی تلفن ثابت مشترکان مازندران 490 هزار پورت در حال استفاده است .
وی با اشاره به اینکه در سالهای اخیر این اداره کل برای تامین زیر ساخت های لازم در حوزه ارتباطات هزینه های میلیاردی صرف کرده است ، ادامه داد : با ورود گوشی های تلفن همراه اندروید و امکان دسترسی به اینترنت از این طریق ،مردم بیشتر به این سمت گرایش پیدا کرده اند .
مدیر کل ارتباطات مازندران ضریب نفوذ اینترنت تلفن ثابت در روستاهای بالای 20 خانوار و مناطق شهری استان را 63 درصد اعلام کرد و گفت : نصب 900 دکل مخابراتی در روستاهای مازندران از برنامه های آتی این اداره کل برای افزایش ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت است .
وی افزود : با نصب این دکل های مخابراتی علاوه بر افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه ، ضریب اینترنت این نوع تلفن ها در روستاها افزایش خواهد یافت .
بنا بر اعلام اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران ، 84 درصد روستاهای استان دارای خط اینترنت پرسرعت یا همان (ADSL) هستند .
مازندران بیش از سه هزار روستا دارد .
به گفته طهماسبی در حال حاضر ضریب نفوذ تلفن همراه در روستاها و شهرهای مازندران 80 درصد و ضریب نفوذ اینترنت نیز در روستاهای بالای 20 خانوار و مناطق شهری به ترتیب 86 و 89 درصد است .
وی تعداد مشترکان تلفن همراه مازندران را 2 میلیون و 400 هزار مشترک اعلام کرد.
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.