به گزارش خبرنگار ایرنا ، در شهرستان جویبار 9 هزار و 750 هکتار اراضی شالیزاری وجود دارد که از این میزان 2 هزار و 400 هکتار از طریق سد شهید رجائی تامین آب می شد اما اوایل امسال به دلیل بحران کم آبی جویباری ها از آب این سد محروم شده بودند .
طی چند هفته گذشته به دلیل نیاز شدید برخی شهرستان ها سبب بازگشایی سد شهید رجائی شد و امور آب جویبار هم از این فرصت استفاده و نسبت به 3 مرحله آب رسانی به روستاهای شورکا ، مشک آباد ، پهناب و رنگریز محله در مناطق پایین دست که به دلیل نبود چاه و آب بندان با تنش آبی مواجه بودند اقدام کرد.
مدیر امور آب منطقه ای شهرستان های قائمشهر و جویبار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود : امروز برای حل مشکل کم آبی مناطق پایین دست شهرستان جویبار سومین و آخرین مرحله رهاسازی آب از طریق سد شهید رجایی انجام شد تا کشاورزان هنگام برداشت دچار مشکل نشوند.
هادی نیک اختر با بیان اینکه حدود 10 تا 12 متر مکعب آب از سد شهید رجائی به کانال انتقال آب در این شهرستان هدایت شده است ، گفت : این میزان آب در حال هدایت به روستاهای شورکا ، پهناب ، مشک آباد و رنگریز محله است تا نگرانی کشاورزان حل شود.
وی افزود: از حدود 10 هزار هکتار زمین شالیزاری در شهرستان جویبار تنها 100 هکتار دچار چالش شده است .
مدیر آب منطقه ای شهرستان های قائمشهر و جویبار اضافه کرد : پیگیری های دستگاه های ذی ربط باعث شد تا در شهرستان جویبار بتوانیم از کم آبی جلوگیری کنیم زیرا اگر مدیریت جهادی نبود حدود 4 هزار هکتار از اراضی شالیزاری در این شهرستان خشک می شد.
** کشاورزان نسبت به کشت دوم اقدام نکنند
نیک اختر همچنین در خصوص اینکه امسال کشت دوم در سراسر استان لغو شده است ، افزود : از دهیارها و شوراها می خواهیم تا با اطلاع رسانی به کشاورزان از آنان بخواهند تا از کشت دوم جلوگیری کنند .
وی با بیان اینکه اگر کشاورزی نسبت به کشت دوم اقدام کند ما نسبت به پلمپ موتور پمپ او اقدام خواهیم کرد ، گفت که باید کشت جایگزین برای کشاورز تعریف شود تا کشاورز متضرر نشود.
7334/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.