اسفندیار نظری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تعداد دانش آموز برای ظرفیت 645 نفری پایه اول متوسطه دوم سنجیده می شوند و 20 مدرسه استان پذیرای آنها خواهند بود.
وی بیان کرد:از سال تحصیلی جدید دانش آموزان متقاضی ورود به مدارس خاص در مقطع متوسطه اول با آزمون تیزهوشان خداحافظی می کنند و فقط با سنجش در سه سطح هوش، استعداد و خلاقیت در مدارس خاص برگزیده می شوند.
معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه آزمون سنجش در تاریخ 9 صبح پنجم مردادماه جاری به صورت همزمان برگزار می شود، ادامه داد: سنجش پیش رو در 27 شهرستان مناطق و 60 حوزه اجرایی انجام می شود.
نظری اعلام کرد: این سنجش توسط ناظرین و داورانی از سوی وزارتخانه و داوران استانی برگزار می شود و نتایج آن نیز حداقل تا اوایل شهریور از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام خواهد شد.
وی تکرار اینکه دانش آموزان فقط با سنجش برای مدارس خاص پذیرفته می شود، تاکید کرد: بر اساس شیوه نامه جدید که نخستین بار است که اجرا می شود، دانش آموزان برای ورود به مدرسه تیز هوشان نیازی به کلاس موسسات هوش و کلاس های فوق برنامه ندارند.
نظری با اشاره به اینکه این آزمون به شکل مصاحبه حضوری و همچنین تست ساده هوش است، افزود: از ویژگی های شیوه نامه جدید این خواهد بود که دیگر نیازی به شرکت دانش آموزان در کلاسهای هوش و همچنین مطالعه منابع درسی و دیگر موارد نیست.
گفتنی است که در گذشته دانش آموزان برای ورود به مدارس تیزهوشان از ابتدایی به متوسطه اول باید از سد آزمون های علمی ، تئوری و همچنین هوش عبور می کردند.
به همین دلیل، خانواده ها، دانش آموزان خود را برای اخذ نمره برتر در موسسات خصوصی ثبت نام می کردند که تاثیر منفی بر اقتصاد خانواده ها داشت .
معاون آموزش متوسطه مازندران تعداد دانش آموزان پایه ششم که در سال تحصیلی پیش رو به پایه هفتم عزیمت می کنند را حدود 40 هزار نفر اعلام کرد.
علاوه بر این وی بیان کرد: دانش آموزانی که در مدارس عادی ثبت نام کردند هم می توانند با توجه به شرایط نمرات در سنجش شرکت کنند و در صورت پذیرش بدون هزینه مدرسه خود را تغییر دهند.
استان مازندارن دارای بیش از 530 هزار دانش آموز است که در حدود چهار هزارو 20 مدرسه و آموزشگاه در حال تحصیل هستند.
همچنین در حال حاضر تعداد هفت هزار و 489 دانش اموز در 30 مدرسه تیزهوشان استان مازندران در پایه اول و دوم متوسطه تحصیل می کنند.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.