به گزارش خبرنگارایرنا، محمد اسلامی عصر روز شنبه در کارگروه مدیریت پسماند مازندران در ساری افزود : هم اکنون طبق آمار روزانه حدود 3 هزار تن زباله در مناطق شهری و روستایی این استان تولید می شود که در پیک مسافرت های تابستانی و نوروزی تولید زباله استان تا 2 برابر افزایش می یابد.
وی مهمترین برنامه اولویت دار خود را پس از انتصاب در کسوت استانداری مازندران برشمرد و گفت که تاکنون بخشی از این برنامه که ساماندهی پسماند در این خطه شمال کشور و جلوگیری از نابسامانی بوده محقق شده است.
نماینده عالی دولت در مازندران محصور کردن محل دفن زباله، سرو سامان دادن به حجم ورود و خروج زباله ها در محل دپو، افزایش پیشرفت فیزیکی طرح های فراوری در دست اجرا و جمع آوری شیرآبه و جلوگیری از انتشار آن به آب های زیرزمینی را از برنامه های اجرایی در این مدت دانست.
محمد اسلامی با پیشنهاد وزیر کشور و تایید هیات دولت آبان ماه سال 96 به عنوان استاندارمازندران در دولت دوازدهم جانشین ربیع فلاح جلودار شد.
*** پیگیری روزانه طرح های فراوری
استاندارمازندران گفت که طرح های در دست اجرا برای فراوری زباله در اکثر شهرهای استان شامل ساری، نوشهرو تنکابن در دست اجراست و طبق گزارش شهرداری ها نیروگاه زباله سوز نوشهر تا مهرماه و ساری نیز تا پایان سال جاری تکمیل می شود.
اسلامی به شهرداری ساری که حدود 65 درصد از ماشین آلات نیروگاه زباله سوزش به استان حمل شد توصیه کرد تا با پیگیری هر چه سریعتر نسبت به انتقال مابقی تجهیزات زباله سوز به داخل کشور و نصب آن اقدام کند.
وی اضافه کرد : مسوولان پسماند در استانداری مازندران باید کارکرد شهرداری ها را در امور پسماند به صورت روزانه پیگیری کنند.
*** ارزیابی عملکرد فرمانداران با تفکیک زباله
نماینده عالی دولت در مازندران گفت که باید طرح تفکیک زباله از منازل در تمام شهرهای این استان با نظارت فرمانداران اجرایی شود.
اسلامی اظهارداشت : ارزیابی عملکرد فرمانداران، بخشداران و حتی شهرداران نیز باید براساس کارکردشان در تفکیک زباله صورت گیرد و کم کاری هر یک از این مدیران شهری در ارزیابی عملکردشان تاثیر گذار است.
*** تفکیک 150 تن زباله در سال 97
مدیرکل دفتر امور شهری استانداری مازندران گفت که هم اکنون حدود 5 درصد زباله این استان از سوی شهرداری ها تفکیک می شود که این کار در مقصد صورت می گیرد.
سید محمد محمدی تاکامی افزود : با این طرح روزانه بخشی از زباله تولیدی در استان کاهش خواهد یافت و علاوه بر صرفه جویی در هزینه می تواند ارزش افزوده نیز به دنبال داشته باشد.
*** کارهای پسماند روی مدار وعده
مدیرکل محیط زیست مازندران گفت که مشکل پسماند خانگی در این خطه شمال کشور از حدود 40 سال تاکنون بر مدار حرف و وعده مسوولان استانی و ملی قرار داشته است.
حسینعلی ابراهیمی تاکامی افزود : تاکنون اقدام اساسی که بتواند مشکل پسماند خانگی مازندران را حل کند به طور کامل به نتیجه نرسیده است و در دولت دوازدهم این طرح با جدیت در حال اجراست.
وی اضافه کرد : در سال جاری با پیگیری نماینده عالی دولت طرح های فراوری و ساماندهی پسماند خانگی و بیمارستانی در حال به نتیجه رسیدن است و اکثر شهرستان ها دارای طرح فراوری شدند.
در این نشست 2 شرکت خصوصی از جهاد نصر حمزه شمال غرب کشور و ماشین سازی اراک برای اجرای طرح های نیروگاه زباله سوز خانگی و عفونی در مازندران اعلام آمادگی کردند.
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.