علیرضا رفیع پور روز شنبه در آیین معارفه رئیس نظام دامپزشکی مازندران که در ساری برگزار شد ، افزود : با انجام اقدامات کنترلی همچون سمپاشی و مقابله با راههای انتقال ، این بیماری تحت کنترل قرار گرفته است .
رئیس سازمان دامپزشکی کشور از مازندران به عنوان استانی که تعداد معدودی بیماری 'زبان آبی' دام در آن مشاهده شده است ، نام برد و افزود : خوشبختانه مشکلی وجود ندارد .
بیماری زبان آبی ناشی از ویروس زبان آبی از جنس اوربی ویروس و خانواده رئوویریده است که تب، افزایش ترشح بزاق، کسلی، سختی تنفسی و له له زدن از علائم بالینی این بیماری است .
حیوان در ابتدا ترشح شفاف از بینی دارد اما سپس ترشحات موکوسی چرکی شده و بصورت یک کبره خشک در اطراف سوراخ های بینی جمع می شوند،پوزه، لب ها و گوش ها پرخون بوده و لب ها و زبان متورم هستند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در خصوص اجرای ابلاغیه ماده 19 مبنی بر استقلال مالی ناظران فنی و بهداشتی گفت که با بهره گیری از نظرات کمیته های تخصصی از جمله تشکل ها ، تولید کننده ها و اتحادیه های دامداران کشور ، ویرایش نهایی این ابلاغیه صورت گرفته است .
رفیع پور گفت : با اجرایی شدن این ماده از قانون ناظران بهداشتی با داشتن استقلال مالی بدون هیچگونه وابستگی به صاحبان کشتار گاهها ، دامداریها و مرغداریها به نفع مصرف کنندگان می توانند بازدید و بررسی های لازم را انجام بدهند .
وی افزود : در شرایط فعلی کشور که از سوی دشمنان جنگ اقتصادی تحمیل شده است مدیران با جدیت در مسیر رفع مشکلات تولیدکنندگان گام بردارند .
به گفته رفیع پور برای حمایت از تولید وتولید کنندگان ، قوانین ، بخشنامه ، دستورالعمل و آیین نامه های دست و پاگیر که مانع تولید است باید در شرایط تحریم به نفع تولید تغییر داده شود تا ادامه حیات تولیدکنندگان رقم زده شود .
در این مراسم حمیدرضا رضایی به عنوان رئیس جدید نظام دامپزشکی مازندران معرفی شد .
مازندران حدود هفت میلیون واحد دامی دارد و با تولید 180 هزار تن گوشت مرغ 11 درصد نیاز کشور را تامین می کند.
/1899/2096
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.