یدالله طهماسبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : به منظور ارتقای خدمات مشترکان تلفن همراه در مازندران ، اپراتورهای ایرانسل ، رایتل و همراه اول به عنوان سرمایه گذاران بخش خصوصی با صرف هزینه 500 میلیارد ریالی تجهیزات 50 سایت شامل دکل های مخابراتی را خریداری کردند .
وی ادامه داد : بعد از گذشت ماهها ورود این تجهیزات به مازندران ، معارضات مردمی ، شهرداری ها و نهادها به بهانه داشتن تشعشع باعث شده تا این اقدام مهم و تاثیرگذار برای ارتقای ضریب نفوذ انجام نشود .
به گفته مدیر کل ارتباطات مازندران این در حالیست تجهیزات این سایت ها با بررسی ها و تاییدیه های وزارت بهداشت ، سازمان های انرژی اتمی و محیط زیست مجوزهای ورود به ایران را اخذ کردند .
وی ادامه داد : بعد از طی تمامی این مراحل اخذ تاییدیه ، این تجهیزات به استان مازندران و یا دیگر استان های کشور آورده شد تا برای ارتقابخشی ضریب نفوذ تلفن همراه و اینترنت پرسرعت استفاده شود .
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران تاکید کرد : این مساله باعث شده تا حرکت توسعه تامین خدمات بیشتر در حوزه ارتباطات مازندران به کندی پیش برود و عدم همکاری لازم در این زمینه احتمال برگشت و استفاده از این تجهیزات در استان های دیگر وجود دارد .
وی گفت : پیگیری های استاندار و همچنین اداره کل ارتباطات مازندران برای عدم برگشت این تجهیزات و استفاده از این ظرفیت در استان ادامه دارد تا چتر بیشتر خدمات برای مردم استان و نیز مسافران فراهم شود .
براساس اعلام اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران ضریب نفوذ تلفن همراه در کل مناطق استان 80 درصد و ضریب نفوذ اینترنت تلفن همراه در روستاهای بالای 20 خانوار استان 87 درصد و شهرها 89 درصد است .
وزیر ارتباطات پنجشنبه هفته گذشته در سفر به مازندران نیز اعلام کرد : سیستم پایش اثرات امواج بر شاخص های حرارتی نه تنها در تهران بلکه در چند شهر کشور دایر شده است و تاکنون پارامترهای گرمایی ناشی از اثر تجمیعی تشعشعات خارج از حد استاندارد به ما گزارش نشده است.
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.