نائب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور مهمترین مسئله همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را تامین منابع مالی برشمرد .

به گزارش ایلنا،قلی شادبخش،نائب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور صبح امروز در جلسه مجمع عمومی عادی ( نوبت اول) کارگران بازنشسته تامین اجتماعی استان مازندران  با بیان اینکه بازنشتگان تامین اجتماعی با توجه به شرایط موجود کشور با مشکلاتی زیادی مواجه هستند دستمزد پایین را یکی از مشکلات در این حوزه عنوان کرد واظهار داشت: این مشکل برای کسانی که سال های قبل بازنشسته شدند آسیب بیشتری را به همراه دارد.

وی مدت سابقه بیمه و میزان حق بیمه پرداختی را از مولفه های قانون تامین اجتماعی اعلام کرد و افزود: افرادی که در سالهای گذشته بازنشسته شدند و با افزایش دستمزد متناسب با تورم مناسب نبوده است و به مرور زمان این افراد دچار مشکل شدند که نیاز به بازنگری است.

شادبخش درمان و مسکن را از دیگر مشکلات مستمری بگیران تامین اجتماعی عنوان کرد و تصریح کرد: مقرر بود تسهیلاتی در جهت تامین خرید یا ساخت مسکن بازنشستگان پرداخت شود برغم قول هایی داده شده متاسفانه تحقق این امر در حد مطلوب نبوده است؛ امیدواریم مسئولین طرح هایی را تصویب کنند که منتج به ایجاد مسکن برای این قشر از جامعه شود.

وی با اشاره به همسازان سازی حقوق بازنشستگان و عدم تحقق این هدف گفت: دولت های مختلف در جهت تحقق این هدف قول های زیادی دادند اما علرغم این قول ها تاکنون اقدام مناسبی در این زمینه صورت نگرفته است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان البرز با بیان این مطلب افزود: بطور مثال ؛ فردی که در سال 1380 بارنشسته شده است مبلغ دریافتی او دو برابر حداقل مستمری کشوری بوده است اکنون به مرور زمان با افزایش تورم دریافتی او نزدیک به مستمری است.

وی افزود: در حال حاضر حقوق مستمری بگیران تانین اجتماعی یک میلیون 111 هزار تومان است و با دریافتی دو برابر حدود 600 تا 700 هزار تومان گپ ایجاد شده است.در چنین شرایطی باید تدابیری اتخاذ کرد تا این گپ جبران شود.

شادبخش اعلام کرد: طبق رایزنی های صورت گرفته با مسئولین سازمان تامین اجتماعی ،نمایندگان مجلس و وزیر کار،رفاه و تامین اجتماعی دولت ملزم به پرداخت 50 هزار میلیارد تومان از میزان بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی شد.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه کشور ،سازمان تامین اجتماعی مکلف به متناسب سازی حقوق کارگران بازنشسته کشور شد ضمن اینکه همسان سازی حقوق کارگران بازنشسته در ردیف بودجه لحاظ شده است در صورت تامین اعتبار می توانیم به تحقق این هدف از سوی مسئولان امیدوار باشیم.

نائب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور مهمترین مسئله همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را تامین منابع مالی برشمرد .

وی در پاسخ به این سوال که  به بند " ز  " تبصره هفت صندوق تامین اجتماعی کارگران را مشکلات زیادی مواجه کرده است،ادامه داد:  "حق واریز بیمه درمان  " که در بودجه 97 در مجلس شورای اسلامی مطرح شد اینکه سازمان تامین اجتماعی مکلف است تمامی سهم درمان را به حساب خزانه داری دولت واریز کند ؛مشکلات زیادی را برای تامین اجتماعی و کارگران به وجود آورده است و اجرای این تبصره احتمالا ما در رفت و برگشت با مشکل روبرو می کند.

شادبخش  بند"ز "  تبصره 7لایحه بودجه 97 را مغایر با رفاه کارگران دانست و درباره این بند توضیح داد:  سازمان تأمین اجتماعی مکلف است تمامی سهم درمان از مجموع مأخذ کسر حق بیمه موضوع مواد (۲۸) و (۲۹) قانون تأمین اجتماعی مصوب و سایر منابع مربوط را در حسـابی نـزد خزانـه‌داری کل کشور با عنوان بیمه درمان تأمین اجتماعی متمرکز نماید و سازمان تأمین اجتماعی این منابع را طبق قانون تامین اجتماعی هزینه کند.

وی در ادامه سخنانش به ماده 41 قانون تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: در این بند به سهم حق بیمه پیمانکارانی که ثابت نیستند اشاره دارد و در تلاش هستند تا ماده 40 قانون تامین اجتماعی را بی اثر کنند ،چنانچه این مفاد این بند عملیاتی شود مشکلات زیادی را برای سازمان تامین اجتماعی ایجاد کرده و در سال 20 هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی تحمیل می شود.

این پیشکسوت جامعه کارگری در پایان گفت: تلاش می کنیم تا مطالبات به حق کارگران و مستمری بگیران تامین اجتماعی را پرداخت کنیم.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.