وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:توسعه روستایی مازندران در حوزه تلفن ثابت وضعیت خوبی داشته است.

به گزارش ایلنا از ساری،محمد جواد آذری جهرمی امروز در حاشیه نشست هم اندیشی مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات سراسر کشور در ساری حضور در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی به عنوان وزیر معین را از جمله اهداف حضورش در مازندران بیان کرد و اظهار داشت: در این جلسه از آخرین وضعیت پیشرفت پروژه های اقتصاد مقاومتی در استان جویا خواهیم شد.

وی حضور در نشست مدیران استانی حوزه فناوری اطلاعات کشور در ساری برای هماهنگی پروژه های فناوری اطلاعات را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و افزود: مازندران استانی است که مشخصه های ویژه ای در حوزه ارتباطات دارد ولی در تعطیلات میزان درخواست در شبکه ها تا دو برابر حد معمول می رسد.

وزیر ارتباطات گفت: بین شبکه های ارتباطی و زمان پیک در مازندران دو برابر فاصله وجود دارد و به لحاظ ایجاد زیرساخت های ارتباطی هزینه بر است.

وی  با بیان اینکه توسعه روستایی مازندران در حوزه تلفن ثابت وضعیت خوبی داشته است،تصریح کرد: در زمینه تلفن همراه نیز با سرمایه گذاری های صورت گرفته و اجرای یکهزار و ۳۵ پروژه کوچک و بزرگ و سرمایه گذاری بیش از ۳۹۰ میلیارد تومان تلاش شده تا پوشش نسل ۳ و ۴ تلفن همراه در نقاط کمتر برخوردار و شهری به صورت کامل برقرار شود.

جهرمی افزود: پوشش تلفن های نسل ۳ و ۴ در نقاط شهری کامل است و در نقاط روستایی نیز شهرهای شمالی استان وضعیت مطلوبی دارد و مناطق جنوبی استان نیازمند توجه هستند.

وی با بیان اینکه پوشش جاده ای استان به دلیل ارتباطات نسل ۳ و ۴ توسعه قابل توجه ای یافته است ،گفت:  در دامنه های جنوبی استان نیازمند سرمایه گذاری بیشتری هستیم.

جهری بیان کرد: برای توسعه فیبر نوری در استان در ۱۰ مسیر ارتباطی سرمایه گذاری شده است و ارتباطات پایدارتر و مناسب تر شده است و در حوزه فناوری اطلاعات نیز در کنار دانشگاه ها مرکز توانمندسازی کسب و کارهای نوین ایجاد شده است.

وی ادامه داد: همچنین مرکزی که به توسعه کسب و کارهای نوپا کمک می کند به بهره برداری می رسد وکه این امر به توسعه خدمات محتوایی گروههای دانشجویی در سطح استان کمک خواهد کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:  تشعشعات رادیویی آنتن های مخابراتی تهران اندازه گیری شده و نتیجه را سازمان تنظیم مقررات اعلام می کند و این اشعه ها همواره براساس استانداردهای حرارتی است.

جهرمی بیان کرد: سیستم پایش اثرات امواج بر شاخص های حرارتی نه تنها در تهران بلکه در چند شهر کشور دایر شده است و تاکنون پارامترهای گرمایی ناشی از اثر تجمیعی تشعشعات خارج از حد استاندارد به ما گزارش نشده است.

وی با اشاره به تاثیر اینترنت اشیا بر موضوعات کشاورزی و  اینکه باید این اقدامات را پیش ببریم و گسترش دهیم افزود: نقشه راه ما با وزارت جهاد کشاورزی برای استفاده از فناوری های پیشرفته در کشاورزی آماده است و مراحل نهایی را می گذارند و پروژه های پایلوتی در استان اردبیل، قزوین، فارس و خوزستان در حال پیگیری است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.