به گزارش خبرنگار ایرنا ، شهروند ساری که در کارنامه 16 ساله حضورش در رقابت های فوتسال لیگ برتر باشگاههای ایران تاکنون نتوانست رتبه ای بهتر از رده پنجم را در بین 14 تیم حاضرکسب کند ، به نظر می رسد در فصل جاری این رقابت ها نیم نگاهی به رده بالای جدول دارد.
این تیم دو سال پیاپی با سلام و صلوات در لحظه های آخر از سقوط به لیگ دسته اول نجات یافت و در سال گذشته نیز با وجود وعده مسئولانش برای رسیدن به رده میانه یا بالاتر جدول ( حداقل پنجم) کارش را با قرارگیری در رده نهم این رقابت ها خاتمه داد و 2 پله نسبت به دوره هیجدهم ( سال 96) پسروی داشت.
کارشناسان فوتبالی می گویند هر تیمی برای حضور در مسابقات داخلی و خارجی باید خود را برای کسب جایگاه قهرمانی آماده کند و بدون ترسیم جایگاه بالا در جدول امیدواری برای ماندگاری نیز نمی توان داشت.
این کارشناسان بر این باروند نیم نگاه به بالای جدول انگیزه برای بازیکنان و حتی هواداران تیم ایجاد می کند و حامی مالی را برای حمایت از تیم نیز ترغیب خواهد کرد.
کارشناسان فوتبالی رایزنی برای قرارداد انعقاد قرارداد با کاپیتان اسبق تیم ملی فوتسال برای سرمربیگری شهروند را مهمترین دلیل برای جسارت شهروند برای رفتن به بالای جدول می دانند.
اگر چه از منظر صاحبان این باشگاه استفاده حداکثری از بازیکنان و کادر فنی بومی ، کشاندن 5 تا 6 هزار تماشاگر به ورزشگاه ، بازیکن سازی و حمایت از تیم های پایه از مزایای حضور 16 ساله این باشگاه در رقابت های لیگ برتر است ، ولی به نظر می رسد ترسیم آینده بهتر و کسب رتبه در جدول می تواند این فرایند را دو چندان کند.
نارضایتی مدیرعامل باشگاه شهروند ساری از نتایج سال قبل تیمش در رقابت های فوتسال لیگ برتر باشگاههای ایران نشان از دود سفیدی دارد که به نظرمی رسد از دودکش شهروند به بیرون درز کرده است .
این باشگاه همچنین برای محبوبیت بیشتر در بین بازیکنان و حتی توجیه هزینه های تحمیلی هر چند پایین تر از تیم های دیگر باید نیم نگاهی به بالای جدول داشته باشد.
اگر چه در این سال ها به دلیل پولی شدن ورزش برای کسب عناوین بالای جدول باید جیب تیم ها شل تر شود ، ولی تجربه ناموفق تیم های متمول در کسب قهرمانی و حتی نایب قهرمانی و در مقابل قهرمان شدن برخی تیم های کم هزینه در فوتبال و حتی همین فوتسال نمونه خوبی است که نشان می دهد ، همه جا پول کار نمی کند.
نمونه ناکارآمدی پول محوری در ورزش را می توان در قهرمانی دو فصل قبل استقلال اهواز در لیگ برتر ایران و سقوط استیل آذین به رده پایین تر دید . استقلال اهواز با وجود هزینه 20 تا 30 میلیارد ریالی قهرمان لیگ برتر شد و استیل آذین با 5 تا 6 برابر این بودجه نیز به دسته اول سقوط کرد.
** پلی آف فرصتی برای پشت اندازی
مدیر عامل باشگاه شهروند ساری پلی آف شدن رقابت های فوتسال را فرصت مناسب برای تیم های با ظرفیت پایین تر از لحاظ کمی و کیفی برای رسیدن به رده بالای جدول دانست و گفت : در مرحله پلی آف هشت تیم به مرحله نهایی می روند و هر تیمی نمی تواند خود را از پیش برنده بداند و در پلی آف احتمال می رود تیمی هر چند قوی در این مرحله دچار مشکل شود و از تیم ضعیف شکست بخورد و حذف شود.
سعید نجاریان در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود : این در حالیست که پیش از این در رقابت های رفت وبرگشت که تیم ها باید 26 بازی انجام می دادند، احتمال چنین موقعیتی کمتر بود و تیم هایی مدعی بودند که بازیکن و تجهیزات بهتری در اختیار داشتند.
وی ادامه داد : شهروند ساری شاید از لحاظ بازیکن دارای ظرفیت های خوبی برای رسیدن به رده میانی و حتی بالای جدول باشد، ولی تجهیزات لازم به خصوص سالن تمرین و مسابقات استاندارد را برای این کار ندارد.
نجاریان گفت : تیم شهروند در شرایط فعلی سالن تمرین مناسب و اختصاصی ندارد و هر هفته پیش از بازی باید در چند سالن تمرین و مسابقه را در سالن دیگری برگزار کند.
مدیرعامل باشگاه شهروند ساری با این وجود پیش بینی کرد که در رقابت های پلی آفی تیمش بتواند شانس خود را برای صعود به رده بالای جدول امتحان کند.
در رقابت های فوتسال لیگ برتر 14 تیم شرکت دارند که شهروند ساری به نمایندگی از مازنی ها در این رقابت ها شرکت می کند و در فصل گذشته (96) رتبه نهم را در بین این تیم ها کسب کرد.
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.