مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران با اعلام اینکه تامین مالی بزرگترین مشکل واحدهای صنعتی مازندران است از ایجاد شهرک تخصصی مبلمان در بابلسر خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری،سید مصطفی موسوی امروز در نشست مشترک مدیران صنایع مازندران با خبرنگاران به وجود 40 شهرک و ناحیه صنعتی در استان مازندران خبر داد و اظهار داشت: به دلیل اقلیم و جغرافیای استان، متوسط شهرکهای صنعتی استان زیر 50 هکتار است و امکان استقرار یک یا چند واحد بزرگ صنعتی در شهرکهای صنعتی دشوار است.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم شهرکهای مزیت دار را توسعه دهیم و بر میزان عرصه های صنعتی اضافه کنیم ،افزود: با توجه به چنین هدفی یکهزار هکتار از اراضی صنعتی در شهرکهای صنعتی افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی گفت: یکهزار و 923 هکتار وسعت 40 شهرک صنعتی استان است که در یک گام این میزان به یکهزار و 50 هکتار افزایش یافته است.

وی از صدور مجوز اولین شهرک صنعتی غیر دولتی برنج در استان خبر داد و گفت: بر اساس برنامه، شهرک تخصصی مبلمان در بابلسر  و شهرک تخصصی آهن آلات در بهشهر ایجاد می شود.

موسوی با بیان اینکه یکی از مهمترین رسالت های ما در این حوزه ، ایجاد زیرساخت ها است، ادامه داد: برای تحقق این هدف و بهره گیری از تمام امکانات و در نظر گرفتن بحث محیط زیست تصفیه خانه شهرک صنعتی بشل وجویبار را آغاز کردیم  دو تصفیه خانه دیگر نیز برای ساخت آماده است.

وی افزود: طبق دستور کار استاندار مازندران در تمام شهرک ها حضور یافته و مشکلات را احصاء کرده و بانک جامع و کامل اطلاعاتی تهیه شده است.

موسوی به کارخانه زباله‌سوزی در نزدیکی شهرک صنعتی ساری اشاره و اعلام کرد: این کارخانه در درون شهرک نیست و در همجواری آن است تا برق حاصل از آن آسان‌تر به شهرک منتقل شود.

وی افزود: گرچه سازمان صنعت و معدن مجوز کارخانه زباله‌سوز را صادر می‌کند اما این کارخانه و واحدهای مشابه با گرید بالای6، نمی‌توانند در درون شهرک صنعتی احداث شوند.

موسوی گفت: 70 درصد واحدهای تولیدی استان مهمترین مشکل خود را تامین منابع مالی شان اعلام کرده اند.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران در بخش دیگر از سخنانش به پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی اشاره و بیان کرد: هفتاد درصد از مهم‌ترین مشکلات واحدهای تولیدی تأمین مالی است.

وی ‌افزود: فضای کسب و کار در مازندران متأثر از فضای اقتصاد کلان کشور است.

موسوی تاکید کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی برای رقابت‌پذیری باید قیمت تمام‌شدن محصولات را ضمن افزایش کیفیت، کاهش دهند که تأمین گاز مصرفی این واحدها، یکی از عوامل کاهش قیمت محصولات تولیدی‌شان است.

وی ادامه داد: در چهار سال گذشته به 9 شهرک و ناحیه صنعتی با 12 کیلومتر شبکه انتقال گاز، گازرسانی شد.

موسوی اعلام کرد که درحال حاضر 89 درصد واحدها به شبکه گاز متصل هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.